آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
بازدید:۳۳۱
صد آنلاین | به نقل از منابع اینترنتی؛ کوه زندان سلیمان، محلی برای حبس دیوان در تخت سلیمان است که یکی از مهم‌ترین و البته معروف‌ترین جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است.“و خداوند انگشتری به سلیمان داد تا با آن بر دیوها و اجنه مسلط شود و بر آنان حکم براند.”
کد خبر : ۹۶۷۳۹
 

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از منابع اینترنتی؛ کوه زندان سلیمان، محلی برای حبس دیوان در تخت سلیمان است که یکی از مهم‌ترین و البته معروف‌ترین جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است.“و خداوند انگشتری به سلیمان داد تا با آن بر دیوها و اجنه مسلط شود و بر آنان حکم براند.”

 

 

 

 

 

 

اما تکلیف دیوهای سرکشی که از حضرت سلیمان نافرمانی می‌کردند چه شد؟ محلی‌ها معتقدند که سلیمان آنها را در زندانی مخوف و بزرگ حبس کرد تا برای ابد در آن بمانند. زندانی که دیواره‌هایش آنقدر بلند است که دیوان نتوانند از آن بیرون بیایند. محلی‌ها به حفره عمیق این کوه بزرگ که دیوها در آن محبوسند زندان دیو یا زندان سلیمان می‌گویند.

اما اگر از افسانه و قصه بگذریم، واقعا چرا این کوه به این نام عجیب معروف شده است؟

زندان سلیمان نام تپه ای مخروطی شکل و میان تهی است که در سه کیلومتری غرب تخت سلیمان قرار دارد. این تپه هزاران سال پیش، بر اثر رسوب کانی‌های آب دریاچهٔ آن به وجود آمده‌است.  ارتفاع این تپه از زمین مجاور خود ۹۷تا۱۰۷ متر است و بر فراز آن گودال عمیقی در حدود ۸۰ متر دیده می‌شود که قطر دهانه آن به‌طور تقریب ۶۵ متر است. این تپه در زمان مانایی‌ها ـ ۸۳۰تا ۶۶۰پ.م. نیایشگاه بوده‌است.

 

 
 
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها