آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
بازدید:۵۱
صد آنلاین | روزنامه «دیلی‌تلگراف» با اشاره به برگزاری نشست سالانه ناتو در واشنگتن طی هفته آینده نوشت: رایزنی‌ها برای عضویت اوکراین در ناتو تا زمانی که فساد در این کشور به این گستردگی است، پیشرفت نمی‌کند.
کد خبر : ۹۶۷۲۱
 
 
 
 
به گزارش صد آنلاین ، آرزوی اوکراین برای پیوستن به ناتو ظاهراً هیچ‌گاه محقق نخواهد شد. همین آرزو بود که آمریکا آن را بر این کشور تحمیل کرد و بر بادش داد و جنگی را بر این کشور تحمیل کرد که در پی آن، کل اوکراین ویران شد و صدها میلیارد دلار خسارت بر این کشور تحمیل کرد. 
 
 
 
 
 
گفته می‌شود تاکنون ده‌ها هزار تن نیز در این کشور کشته شده‌اند و قبرستان‌ها دیگر جایی برای دفن اجساد جدید ندارند. 
ناتو در توضیح چرایی عدم پذیرش اوکراین در این سازمان اعلام کرده بود که تا زمانی که جنگ تمام نشود خبری از پذیرش در ناتو نخواهد بود. در توضیحات جدید اما اعلام شده است که فساد بیش از حد در اوکراین، مانع پیوستن آن به ناتو است. 
به گزارش ایرنا روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی با اشاره به همین مسئله نوشته است: یک مقام بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، «ناتو قبل از پیشرفت مذاکرات عضویت اوکراین در این پیمان، از کی‌یف درخواست می‌کند تا «گام‌های بیشتری» برای از بین بردن فساد در این کشور 
بردارد. 
این موضع به صورت مکتوب در بیانیه اجلاس سالانه ناتو که قرار است در ۹ جولای (۱۹ تیرماه) امضا شود، بیان خواهد شد...ما می‌خواهیم در این اجلاس، در مورد گام‌های بیشتری که باید اوکراین به ویژه در زمینه مبارزه با فساد بردارد، صحبت کنیم.» 
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، به منظور محافظت از این کشور در آینده، برای عضویت سریع در ناتو پس از پایان جنگ تلاش می‌کند. 
این امر آمریکا و اروپا را وادار می‌کند تا در صورت حمله روسیه به دفاع از کی‌یف بپردازند. 
اما موضوع فساد در مذاکرات اخیر بین کشورهای عضو ناتو به چالش مهمی برای پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی غرب تبدیل شده و این ضربه بزرگی به زلنسکی است.»
رئیس‌جمهور آمریکا هم امسال در مصاحبه‌ با مجله تایم به وجود «فساد قابل توجهی» در اوکراین اشاره کرده و با توجه به آن، حمایت از «ناتویی شدن اوکراین» را رد کرده بود. 
طبق این گزارش، فساد در بخش‌های مختلف اوکراین، به ویژه نیروهای مسلح این کشور از زمان انحلال اتحاد جماهیر شوروی وجود داشته است.
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها