آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
بازدید:۲۵۰
صد آنلاین | نقل از دفاع پرس، اما نکته بسیار مهم و قابل توجه در جریان مناظره انتخاباتی در آمریکا این بود که به خوبی نشان داد موضوعاتی، چون اقتدار جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌ها و دستاورد‌های محور مقاومت در منطقه به دغدغه و چالش اصلی آمریکا به خصوص نامزد‌های انتخابات تبدیل شده است.
کد خبر : ۹۶۵۰۵
 

به گزارش صد انلاین ، به نقل از دفاع پرس، اما نکته بسیار مهم و قابل توجه در جریان مناظره انتخاباتی در آمریکا این بود که به خوبی نشان داد موضوعاتی، چون اقتدار جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌ها و دستاورد‌های محور مقاومت در منطقه به دغدغه و چالش اصلی آمریکا به خصوص نامزد‌های انتخابات تبدیل شده است.

 

 

 

 

البته این اولین بار نیست که ایران و محور مقاومت به موضوعی چالشی برای سران ایالات متحده و مقامات کاخ سفید تبدیل شده است. زیرا همواره در طول سالیان گذشته و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و شکل‌گیری محور مقاومت شاهد بودیم که این موضوعات به چالشی لاینحل برای آمریکا تبدیل شده است.

بر همین اساس، اولین مناظره انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در شرایطی بامداد جمعه برگزار شد که هر دو نامزد نهایت سعی و تلاش خود را کردند تا با دفاع از فعالیت‌ها و اقدامات خود در عرصه سیاست خارجی، ضمن ضعیف نشان دادن برنامه‌ها و سیاست‌های رقیب انتخاباتی، به منظور جلب نظر و رای هرچه بیشتر مردم آمریکا، از عملکرد خود در این حوزه دفاع کنند.

این در واقع همان موضوعاتی است که تقریبا تمامی روئسای جمهور آمریکا در دهه‌های اخیر با آن روبرو بوده و با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. البته در اغلب موارد هم شاهد بودیم که این مقامات بدون اینکه به نتیجه خاصی دست پیدا کنند و یا راه‌حلی برای برخورد با این موضوع و مدیریت آن پیدا کنند کاخ سفید را ترک می‌کردند.

اما بی‌شک باید گفت که جنگ ۹ ماهه غزه و اقتدار ایران و محور مقاومت در برابر زیاده خواهی‌ها و توسعه‌‎طلبی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه به موضوع اصلی مناظره «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» تبدیل شده بود. زیرا در این مناظره شاهد بودیم که دو طرف به هر صورتی که شده قصد داشتند تا نقش و عملکرد دولت خود را در منطقه و در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران تبیین و توجیه کنند.

حال نکته جالب توجه این بود که در این مناظره شاهد بودیم که دو طرف ادعا‌های طرف مقابل پیرامون حضور ارتش این کشور در منطقه و عملکرد آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و مقابله با ایران و محور مقاومت را رد می‌کردند. ضمن اینکه بار‌ها به صراحت دیدیم که هرکدام از نامزد‌های انتخابات آمریکا، طرف مقابل را متهم به ناکامی و شکست در برابر ایران و سیاست‌های کشورمان در منطقه می‌کردند.

از طرف دیگر، موضوع بسیار جالب توجه و البته تامل برانگیز افشاگری‌هایی بود که «جو بایدن» در مناظره خود با «دونالد ترامپ» پیرامون حمله ایران و پایگاه «عین الاسد» آمریکا در عراق انجام داد. بایدن در سخنان خود در این مناظره خطاب به ترامپ گفت در دوران ریاست جمهوری شما ایران به پایگاه ما در عراق حمله موشکی کرد و تلفات جانی و مالی فراوانی را متحمل شدیم ولی شما به عنوان رئیس جمهور وقت آمریکا گفتد فقط چند سرباز ارتش آمریکا سردرد گرفتند.

البته این پایان ماجرای مابین این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نبود و ادعای بایدن از سوی ترامپ رد شد و رئیس جمهور سابق آمریکا، «جو بایدن» را به انفعال در برابر ایران متهم کرد و با این ادعا که «اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، هرگز حماس به اسرائیل حمله نمی‌کرد» گفت: «بایدن مثل یک فلسطینی شده است».

بر همین اساس باید گفت موفقیت گروه‌های مقاومت فلسطینی در انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» و ایستادگی و مقاومت ۹ ماه گروه حماس در برابر ماشین جنگی تا بن‌دندان مسلح رژیم صهیونیستی از یک طرف و انجام موفق عملیات «وعده صادق» توسط ایران علیه این رژیم اشغالگر از طرف دیگر موجب شده تا سران آمریکا و مقامات کاخ سفید با چالش‌هایی، چون اقتدار ایران و محور مقاومت در منطه روبرو باشند.

در پایان باید گفت نه تنها «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» بلکه تمامی سران آمریکا و مقامات کاخ سفید باید با این حقیقت و واقعیت روبرو شوند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران و قدرت محور مقاومت روزبه‌روز در حال افزایش است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی با انبوهی از مسائل و مشکلات داخلی و خارجی دست به گریبان است و آمریکا هم به عنوان اصلی‌ترین متحد این رژیم اشغالگر و نامشروع نمی‌تواند کمک چندانی به رژیم «اسرائیل» کند.

 

 
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها