آخرین اخبار
۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
بازدید:۱۴۱
صد آنلاین | نخست‌وزیر مجارستان برای دیدار با مقام‌های اوکراینی وارد کی‌یف شده و با رئیس‌جمهور اوکراین رایزنی کرد.
کد خبر : ۹۶۴۱۷

به گزارش صد آنلاین ، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در کی‌یف گفت که کشورش به اوکراین پیشنهاد کرده تا امکان آتش‌بس را برای آغاز مذاکرات با روسیه برای حل و فصل مناقشه بررسی کند.

 

 

 

 

 

اوربان پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در کی‌یف بیان کرد: ما از ابتکار‌های صلح زلنسکی قدردانی می‌کنیم و از او می‌خواهیم پیش از شروع مذاکرات، آتش‌بس را در نظر بگیرد.

رویترز به نقل از اوربان نوشت که مجارستان خواهان امضای توافقنامه دوجانبه با اوکراین در مورد طیف وسیعی از موضوعات است.

انهدام ۹ جنگنده اوکراینی از سوی ارتش روسیه

ارتش روسیه از انهدام ۹ جنگنده اوکراینی از جمله ۷ فروند سوخو-۲۷ خبر می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که ۹ فروند جنگنده اوکراینی از جمله ۷ فروند سوخو-۲۷ با استفاده از موشک‌های اسکندر-ام ساقط شده‌اند.

بسته حمایتی جدید غرب برای کی‌یف

یوری ساک، مشاور وزیر صنایع راهبردی اوکراین، گفت: غرب قول داده که ۶۷۵ میلیون دلار برای خرید تسلیحات از شرکت‌های اوکراینی اختصاص و آن‌ها را به ارتش اوکراین تحویل دهد.

 

وی افزود: اوکراین از غرب می‌خواهد که این خرید‌ها را تامین مالی کند؛ در واقع، دانمارک، کانادا و هلند قول داده‌اند که این کار را انجام دهند و پول ارائه کنند.

واکنش مسکو به سفر اوربان

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: بوداپست پیش از سفر اوربان به کی‌یف هیچ تماسی با مسکو نداشته است.

وی با بیان اینکه روسیه از این سفر هیچ انتظاری ندارد، تاکید کرد: از آنجایی که مجارستان ریاست شورای اروپا را بر عهده دارد، در این سفر مسئولیت اوربان در قبال منافع بروکسل در اولویت قرار دارد.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها