آخرین اخبار
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
بازدید:۲۲۳
صد آنلاین | نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من وزیر بودم رییس دانشگاه می‌گفت این کار را انجام بدهیم می‌گفتم ببین چه کسی گفته و چه کسی انجام داده است. قرار نیست با حرف من کشور در چاله‌ای بیافتد که نتوان آن را درآورد.
کد خبر : ۹۶۱۸۲

به گزارش صد آنلاین ،  مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پنجمین سوال مناظره مبنی بر اینکه در مستند تلویزیونی‌تان گفتید در حوزه سیاست خارجی و در میزگرد گفتید که در اقتصاد کارشناس نیستید؛ شما چگونه در حوزه کارشناسی تفکرات مختلف و متضاد را در کنار هم می‌چینید و تصمیم گیری می‌کنید، دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.

 

 

 

 

 

اهم پاسخ‌های پزشکیان به شرح زیر است:*اقتصاد امری فوق تخصصی است، ۱۲۵ نظر و تخصص است که می‌تواند از آن‌ها نظر گرفت اینکه دیدمان چیست گفتیم دیدمان حق و عدالت است. در سلامت و آموزش معتقد به بازار آزاد نیستیم قرار نیست آن روستایی که پول ندارد بچه‌اش بمیرد. این دید ماست که مشخص می‌کند.*وقتی چشمم مریض است نمی‌روم پیش پزشک سینه. ما اقتصاد دارو و بیمارستان داریم اقتصاددان می‌تواند کلی‌گویی کند. متخصص قرار نیست هر کسی باشد. در ایران پر از مربی است، اما گاهی می‌رویم از خارج مربی می‌آوریم و می‌تواند تیم را بالا بیاورد. بیشتر بخوانید: انتقادات تند پزشکیان از فیلترینگ و فروش فیلترشکن *سیاست خارجی باید بستر را آماده کند که تاجران و معامله گران بتوانند در این بستر فعالیت کنند. اقتصاد صنعت با کشاورزی تفاوت دارد. چرا دبی و امارات دبی و امارات شدند. فرد متخصص را آورد و از نظر آن‌ها استفاده کرد.*امام خمینی و رهبری گفتند سیاست ما نه شرقی نه غربی است. رهبری گفتند براساس مصلحت، حکمت و عزت اقدام کنیم هر جا این سه مورد باشد و اقتضا کند، می‌رویم گفتگو کنیم. مجموعه کارشناسان میگویند این راه بهتر است، اما من میگویم این راه در اینجا تخصص و تجربه می‌گوید کدام راه بهتر است. من وزیر بودم رییس دانشگاه می‌گفت این کار را انجام بدهیم می‌گفتم ببین چه کسی گفته و چه کسی انجام داده است.*قرار نیست با حرف من کشور در چاله‌ای بیافتد که نتوان آن را درآورد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها