۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
بازدید:۸۹۴
سرهنگ «فلاحی» گفت: در مجموع ٧٣۴ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» ارسال شد که بلافاصله پس از تفکیک و جمع‌بندی، آثار در بخش‌های مختلف در اختیار داوران جشنواره قرار گرفت که پس از پایان کار داوری آثار در نهایت تعداد ۱۵ اثر برگزیده هر بخش و قسمت به مرحله کشوری جشنواره «فانوس» راه یافت.
کد خبر : ۹۶۱۰۲

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهدا مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی هستند و دشمنان باید بدانند تا یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور جاری هست هیچ اقدامی نمی‌توانند، بکنند.

 


وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهدا، ایثارگران و جانبازان را کمترین کار در برابر حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای این عزیران دانست و بیان داشت: امروز ما بیش از هر زمان دیگر باید یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم، چرا که شهدا برای عزت و اقتدار کشورمان جان خویش را فدا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بر ضرورت تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی به جوانان و نوجوان تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از هنر را برای انتقال پیام شهدا بسیار مفید و مؤثر است که این مهم با برگزاری جلسات شعر و ادبیات، هنر تئاتر، فیلم‌های سینمایی، انتشار کتاب‌های دفاع مقدس و توزیع آن در بین جوانان صورت می‌گیرد.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از قالب هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: رهبر معظم انقلاب در راستای استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های دوران دفاع مقدس تأکیداتی دارند که ما نیز به عنوان متولیان فرهنگ در جامعه باید نسبت به اجرای این مهم اهتمام داشته باشیم و جهادی پای کار باشیم و در این زمینه فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند با زبان هنر مفاهیم ارزشی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید ارائه کنند و امیدواریم شاهد انجام کارهای ارزشمند و ماندگار توسط هنرمندان در این زمینه باشیم تا رشادت‌های رزمندگان و شهدا بدون تحریف به جوانان منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری هشتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» اشاره و مطرح کرد: این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری است که در دو مرحله استانی و کشوری با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعداد‌های بومی به‌ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد انگیزه در بین آن‌ها برگزار می‌شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه فراخوان هشتمین دوره جشنواره «فانوس» از اسفند سال گذشته آغاز و علاقه‌مندان تا آخر اردیبهشت امسال برای ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره مهلت داشتند، تبیین کرد: در مجموع ٧٣۴ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» ارسال شد که بلافاصله پس از تفکیک و جمع‌بندی، آثار در بخش‌های مختلف در اختیار داوران جشنواره قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان کار داوری آثار در نهایت تعداد ۱۵ اثر برگزیده هر بخش و قسمت به مرحله کشوری جشنواره «فانوس» راه یافت و به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد، گفت: مراسم اختتامیه مرحله استانی این جشنواره با تجلیل از رتبه‌های برتر بخش‌های مختلف شهریورماه امسال در بیرجند و مرحله کشوری تقدیر از برگزیدگان ملی نیز مهرماه در شهرکرد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: هشتمین جشنواره ملی «فانوس» در بخش هنر‌های نمایشی در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی و نمایش‌نامه و در بخش فیلم در رشته‌های فیلم‌های داستانی کوتاه و مستند کوتاه، انیمیشن، نماهنگ، در بخش موسیقی و سرود در رشته‌های موسیقی باکلام و بی‌کلام، سرود و در بخش رادیو در رشته‌های نمایش رادیویی و پادکست برگزار شد.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها