آخرین اخبار
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
بازدید:۴۷۷
صد آنلاین | گیری شالون یک امپراتوری جدید کلاهبرداری در اروپا ساخته که حالا اروپا خواستار دستگیری اوست.
کد خبر : ۹۶۰۵۶

به گزارش صد آنلاین ، مقامات اروپایی حکم بازداشت «گیری شالون» کلاهبردار سایبری اسرائیلی را در میان دیگر کلاهبرداران اسرائیلی صادر کرده اند.

 

 

 



به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، این خبرچین سابق FBI اکنون پس از بازگشت به اسرائیل در سال ۲۰۲۱، یک سایت قمار آنلاین را اداره می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پلیس و دادستان در اروپا اکنون شالون را به بخشی از یک عملیات جنایتکارانه بزرگ که ده‌ها هزار قربانی را هدف قرار داده است، متهم می‌کنند و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا اف بی آی اداره شالون را بر عهده داشت یا وی، اف بی آی را اداره می‌کرد.


شالون در سال ۲۰۱۵ به دلیل هک کردن جی پی مورگان و کلاهبرداری سهام - در معامله‌ای که به موجب آن در ازای کاهش مجازات محکوم شد - مجرم شناخته شد و شروع به همکاری با FBI و سایر آژانس‌های فدرال کرد.

به گفته این روزنامه، او به مبارزه با جرایم سازمان یافته به صورت آنلاین کمک کرد و به یک کادر ضروری در مبارزه با مجرمان سایبری تبدیل شد.

به گفته این روزنامه، شهادت در دادگاه فدرال در نیویورک پنجشنبه گذشته نشان داد که شالون یک امپراتوری جدید کلاهبرداری در اروپا را در حین کار با FBI ساخته و مدیریت کرده است.

به گفته مقامات و دادستان‌های سابق، شالون در طول دوران اجرای قانون خود به گروه‌های هکر نفوذ کرد، شواهد جمع‌آوری کرد، حتی تحت نظارت ماموران فدرال به کشور‌های خاصی سفر کرد و به مدت چهار سال اطلاعاتی در مورد عملیات پولشویی، سران باند‌های تبهکار آنلاین، و حملات سایبری ارائه کرد..


این روزنامه می‌نویسد که او در ازای کارش به جای محکومیت به ده‌ها سال زندان متناسب با جنایاتش، تنها به ۱۰ ماه زندان و ۴۰۰ میلیون دلار جریمه نقدی از درآمد‌های غیرقانونی خود محکوم شد.

پس از گذراندن دوران محکومیت، شالون و خانواده اش به خانه مجلل خود در نیویورک نقل مکان کردند.


به گفته مقامات مجری قانون اروپا، شالون از زمان خود به عنوان یک خبرچین FBI برای ایجاد یک امپراتوری جنایی آنلاین استفاده کرد که بیشتر در سوئد، آلمان، اتریش و بریتانیا فعالیت می‌کرد و بازرسان مراکز تماس فعال شبکه او در اوکراین، بلغارستان و گرجستان و سایر کشور‌های داخل را شناسایی کردند.


این تحت نظارت شرکتی به نام "تریدولوژیک" بود که مشخص شد که شالون مخفیانه آن را اداره می‌کرد و زیرساخت‌های فناوری را برای فعالیت‌های متقلبانه فراهم کرد و تأمین مالی کرد.

به گزارش روزنامه اسرائیلی، یک اسرائیلی دیگر به نام تال جکی ز. اف اکنون به دلیل نقشش در این طرح در آلمان در حال گذراندن حکم ۷ سال زندان است.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها