۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
بازدید:۸۰
صد آنلاین | کشف اسکلت انسان در محوطه کارواشی در محله بریانک پرونده‌ای که مربوط به 20 سال پیش است را بار دیگر روی میز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و بازپرس جنایی قرار داد.
کد خبر : ۹۵۸۵۲

 

به گزارش صد آنلاین ، این اسکلت انسان در محوطه یک کارواش کشف شده و بازپرس کشیک قتل حدود ساعت پنج عصر دیروز، روز شنبه نهم تیرماه از پیدا شدن آن مطلع شده است.

 

ماموران کلانتری 111 هفت چنار در تماس با تلفن کشیک قتل پایتخت به بازپرس محسن اختیاری گفتند: ظاهرا اسکلت یک انسان در محله بریانک و در حوالی امام‌زاده معصوم، در هنگام حفاری برای رفع مشکل آب در عمق دو متری زمین پیدا شده است.

به این تریتب با اعلام این خبر به دستور بازپرس اختیاری تیم جنایی متشکل از کارشناسان پزشکی قانونی، متخصصان تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی محلی شدند که اسکلت در آنجا پیدا شده بود. بررسی‌های اولیه کارشناسان پزشکی قانونی و متخصصان تشخیص هویت تایید کردند که اسلکلت مربوط به یک انسان است که سالها از مرگ او گذشته است و به نظر می‌رسد که بقایای جسدی است که تکه تکه شده است.

در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان اداره دهم هم پی‌بردند اسکلت توسط چند لوله‌کش ازعمق تقریباً 2متری زمین بیرون آورده شده است. اما لوله‌کش‌ها متوجه این اسکلت که در یکی از خیابان‌های بریانک از خاک بیرون آورده بودند نشده بودند، بلکه یک رهگذر متوجه اسکلت شده و پس از عکس‌برداری بلافاصله موضوع را به کلانتری محل گزارش کرده است.

در ادامه بازپرس اختیاری از مالک کارواش تحقیق کرد که او گفت: این کارواش و مغازه‌های کنار آن تا دو سال قبل زمین بایر، حدود دو سال پیش بود که قسمتی از زمین را مغازه و بقیه را کارواش کردیم. مشکل آب داشتیم برای همین اقدام به حفاری برای لوله کشی و رفع مشکل آب کردیم که این اسکلت پیدا شد.

با ادامه تحقیقات محلی و استعلام‌هایی که کارآگاهان به فوریت از سازمان‌های مربوطه انجام دادند، مشخص شد زمینی که بقایای جسد ظاهرا مثله شده در آن پیدا شده تقریبا حدود 20 سال پیش موضوع اختلاف چند شریک بوده است و همان موقع یکی از شرکا مفقود شده بود و حتی شکایتی هم در مورد مفقود شدن او ثبت شده بود که بدون نتیجه مانده بود و شامل مرور زمان شده بود.

به این ترتیب بازپرس و تیم تحقیق جنایی با این احتمال که اسکلت پیدا شده بقایای جسد فردی است که 20 سال از مفقود شده او گذشته دستور داد؛ شکات و بستگان فردی که 20 سال پیش مفقود شدن یکی از مالکان این زمین را اعلام کرده‌اند شناسایی شوند تا شاید در کشف هویت اسکلت با آزمایش دی ان ای موثر واقع شود. همچنین این بازپرس جنایی دستور داد دیگر مالکان زمین که با هم اختلاف و درگیری داشتند نیز شناسایی شوند و از آنها تحقیقاتی به عمل آید. همزمان نیز  شکایت 20 سال پیش که در مورد ناپدید شدن یکی از شرکان بود روی میز کارآگاهان قرار گیرد تا خانواده‌ای که اعلام مفقودی کرده بودند احضار شوند و نتیجه شکایت آنها بررسی شود.

البته یکی از احتمالات دیگر نیز این است که همان زمان ناپدیدی به پرونده رسیدگی شده باشد و فرد مورد نظر پیدا شده باشد، اما فعلا قویترین فرضیه این است که اسکلت کشف شده متعلق به همان فرد ناپدید شده در پی اختلاف ملکی است. چون کارشناسان پزشکی قانونی و متخصصات تشخیص هویت نیز پس از بررسی و معاینات اولیه اسکلت زمان تقریبی مرگ صاحب آن را حدود 20 سال پیش تخمین زده‌اند.

به هر حال به احتمال زیاد در روزهای آینده ابعاد جدیدی از این ماجرای مرموز کشف خواهد شد، چون تیم تحقیق با دستور بازپرس جنایی مأموریت یافتند اقدامات فنی و اطلاعاتی را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

همچنین به دستور بازپرس اختیاری اسکلت انسان برای معاینات دقیق‌تر و تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است و در روزهای آینده نیز نتیجه معایناتی نظیر سم شناسی و دیگر آزمایش‌های مرسوم راز پنهان این اسکلت را فاش خواهد کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها