آخرین اخبار
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
بازدید:۱۵۸
انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته و این رسانه‌ها از همان ساعت اولیه آغاز رأی‌گیری به بازتاب وسیع این خبر پرداختند.
کد خبر : ۹۵۲۳۸

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز (جمعه)  آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و در صورت نیاز، وزیر کشور دستور تمدید انتخابات را صادر می‌کند. ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند که می‌بایست از بین آقایان به ترتیب الفبا، «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» به یک نفر رأی دهند.

 

 

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی هم همزمان با آغاز انتخابات سراسری در ایران به بازتاب گسترده این خبر پرداختند و ضمن انعکاس آغاز انتخابات به بازتاب سخنان امروز رهبر معظم انقلاب بعد از انداختن رایشان به صندوق پرداختند.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با رقابت بین چهار نامزد اصلی از صبح امروز در سراسر ایران آغاز شد.

این شبکه همچنین حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغازین ساعت رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی و نیز سخنان معظم‌له را بازتاب داد.

شبکه خبری المیادین نیز خبر بازگشایی صندوق‌های رأی به روی رأی دهندگان ایرانی را در خبر اولیه بازتاب داد.

این شبکه همچنین به بازتاب سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی بعد از حضور معظم‎‌له در رأی‌گیری پرداخت و از قول امام خامنه‌ای گزارش داد که عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.

رسانه‌های آمریکایی واشنگتن‌پست، نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس، ان‌سی‌بی‌سی، اِی‌بی‌سی، ... همزمان با بازگشایی شعبه‌های اخذ رای در ایران به پوشش این خبر پرداختند.

واشنگتن پست نوشت که ایرانی‌ها روز جمعه برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید پای صندوق‌های رای رفتند.

خبرگزاری‌های انگلیسی‌زبان مانند رویترز، خبرگزاری فرانسه، یورونیوز، گاردین،... خبر آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به‌صورت گسترده پوشش دادند.

خبرگزاری‌های ترکیه‌ای آناتولی و تی‌آرتی با اعلام خبر باز شدن درهای محل اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری ایران، توضیحاتی را درباره این رویداد ارائه کرد.

رسانه‌های عربی‌زبان مانند الحره، الفرات، الجزیره، العالم، العهد، اسکای نیوز عربی، خبرگزاری فرانسه عربی، ایندیپندنت عربی، ... نیز از دقایق نخست آغاز فرآیند رأی‌گیری در ایران این خبر را پوشش دادند؛ این رسانه‌ها ضمن انتشار خبر بازگشایی صندوق‌های رای، سخنان رهبر انقلاب هنگام انداختن رای به صندوق را بازتاب دادند.

 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها