آخرین اخبار
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
بازدید:۲۶۳
صد آنلاین | مناظره تلویزیونی رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری سابق این کشور آغاز شد.
کد خبر : ۹۵۱۸۵

به گزارش صد آنلاین ، به نقل از سی‌ان‌ان، مناظره تلویزیونی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

این مناظره در شهر آتلانتا ایالت جورجیا و به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ در این مناظره مدعی شد  که آمریکا در دوران وی بهترین وضعیت اقتصادی را تجربه کرده است ولی با روی کار آمدن دولت بایدن، اقتصاد و تورم به بدترین وضع خود رسیده است.

بایدن با رد این موضع رقیب خود گفت که اقتصاد ترامپ به ثروتمندان پاداش داد. وی همچنین گفت که در دوره ترامپ، اقتصاد آمریکا در حال سقوط آزاد بود. 

جو بایدن در خصوص مسأله مهاجرت و در پاسخ به این پرسش که چرا رأی دهندگان باید در مورد بحران مرزی به وی اعتماد کنند، گفت که دولت او برای دستیابی به یک توافق مرزی دو حزبی با کنگره بسیار سخت کار کرده و اقدام‌های ترامپ در مورد مهاجرت در دوران ریاست جمهوری خود را مورد انتقاد قرار داد.

وی ادامه داد: «زمانی که ترامپ رئیس‌جمهوری بود، نوزادان را از مادرانشان جدا می کرد، آنها را در قفس می گذاشت و مطمئن می شد که خانواده‌ها از هم جدا شده‌اند. این راه درستی نیست».

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین از رویکرد بایدن در قبال افغانستان به شدت انتقاد کرده و گفت که خروج وی از این کشور، شرم آورترین لحظه در تاریخ کشور ما بود.

ترامپ گفت در صورتی که وی رئیس‌جمهوری بود، اسرائیل و اوکراین هرگز هدف حمله قرار نمی‌گرفتند. 

بایدن در ادامه با انتقاد شدید از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران، وی را به انفعال متهم کرده و گفت که دولت ترامپ به حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ واکنشی نشان نداد و به گفتن این‌که در این حمله فقط چند سرباز دچار سردرد شدند، بسنده کرد. 

وی همچنین از سوء مدیریت ترامپ در جریان حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در جریان حوادث ششم ژانویه انتقاد کرد.

 

 

 

4561/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها