۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
بازدید:۱۲۶۰
صد آنلاین | بارش سیل‌آسای باران در روزهای اخیر دسترنج کشاورزان را به یغما برد و خسارت سنگینی را به جا گذاشت.
کد خبر : ۹۵۱۴۶

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از مهر، در آغازین روزهای فصل تابستان و در یک بارش بی‌سابقه شهرهای شمالی، مرکزی و جنوبی استان شاهد جاری شدن سیل در ۲ روز گذشته بودند که بر اثر این بارش‌ها دسترنج کشاورزان در بخش زراعت و باغ به تاراج رفت و ده‌ها میلیارد تومان به بخش تأسیسات آبزی‌پروری، طیور و دامداری‌های استان خسارت وارد شد.

 

 

 

 

بر اثر بارش رگباری باران و جاری شدن سیل در نیر علاوه بر تخریب اراضی و دسترنج کشاورزان، ۲ تن ماهی قزل‌آلا در مزرعه پرورش روستای گلستان از بین رفت و سیلاب شدید در شهرستان نیر خسارت زیادی را به تأسیسات زیربنایی وارد کرد.

به گفته فرماندار شهرستان نیر ارزیابی از خسارت و برآورد نهایی از میزان خسارت وارده به بخش‌های مختلف در حال انجام است اما ستاد مدیریت بحران این شهرستان به حال آماده‌باش درآمده تا در صورت تداوم بارش‌های رگباری به کمک حادثه‌دیدگان بشتابد.

علیرضا حسینی افزود: عصر دیروز بارش‌های سنگین به بخش‌های مختلف و تأسیسات زیربنایی این شهرستان به ویژه در مناطق روستایی خسارت عمده‌ای را وارد کرده و سعی بر این است تا با گزارش‌دهی به مدیریت بحران، در سریع‌ترین زمان جبران خسارت‌ها انجام شود.

اما در شهرستان بیله‌سوار به ویژه روستاهای انجیرلو و قیز قلعه‌سی سیل شبانگاهی به راه افتاد و بسیاری از تأسیسات روستاییان به ویژه منازل و اماکن دامی روستاییان خسارت دید و ساعاتی تردد مسیر گرمی به سمت بیله‌سوار نیز مسدود شد.

به گفته فرماندار شهرستان بیله‌سوار در سریع‌ترین زمان نیروهای خدماتی راهداری، هلال احمر و سایر مجموعه‌ها به یاری هموطنان ساکن در این مناطق شتافته و سعی کردند تا نسبت به تخلیه آب در واحدهای مسکونی و اماکن دامی اقدام و مانع از وارد آمدن خسارت سنگین به مزارع و باغ‌ها شوند.

صاحبعلی اصغری تصریح کرد: بر اثر جاری شدن سیل خسارت جانی نداشتیم اما خسارت مالی زیادی به کشاورزان در حین برداشت محصول و دسترنج یک ساله آنها وارد شده که انتظار می‌رود مدیریت بحران در این حوزه تصمیم‌گیری کرده و بخشی از خسارت‌ها را جبران کند.

بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته با ۹۶ میلیمتر در حمزه‌خانلوی گرمی رخ داده و در شهرستان اردبیل نیز ۳۴ میلیمتر بارش تابستانی ثبت شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی با خروج این سامانه بارشی وضعیت جوی پایداری را در استان شاهد خواهیم بود اما تا دوشنبه هفته آینده در ساعاتی از روز ناپایداری‌ها رخ داده و وزش باد همراه با بارش‌های رگباری پراکنده در شهرهای مختلف استان رقم خواهد خورد اما هیچ‌گونه هشدار سطح نارنجی یا قرمز صادر نشده و وضعیت عادی را در استان شاهد خواهیم بود.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها