آخرین اخبار
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
بازدید:۷۳
صد انلاین | سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین مدعی شد که اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، این رژیم در آستانه عادی‌سازی مناسبات با عربستان پس از چند کشور عربی بود.
کد خبر : ۹۴۹۰۱

 

 

 

به گزارش صد آنلاین ، «ایتان نائیه» سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت «اسرائیل نیوز» انجام داد، اظهار کرد: «عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ موجب تعلیق توافق عادی‌سازی با عربستان شد، در حالی که پیش از آن اسرائیل با امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ چنین توافقی را امضا کرده بود و این توافق‌ها تا این لحظه هم برقرار هستند.»

 

 

 

 

نائیه در ادامه گفت، اگر عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین اجرا شد، نبود، این رژیم در آستانه سازش با عربستان پس از چند کشور عربی بود.

سفیر رژیم صهیونیستی در منامه افزود، با بالا گرفتن مخالفت‌های مردمی با مساله عادی‌سازی و همبستگی آنها با محور مقاومت فلسطین، اکنون حاکمیت‌های موجود در کشورهای حوزه خلیج‌فارس با چالش‌هایی در زمینه استمرار روابط عادی با رژیم صهیونیستی روبه‌رو هستند.

او در ادامه نیز ضمن تقدیر از موضعگیری‌های سران امارات و بحرین به دلیل رویکردشان در خصوص چگونگی آغاز روابط عادی و توجه آنها به آن سوی اتفاقات این روزها، مدعی شد، «گهگاه شجاعت آنها در مقابل افکار آشفته مردم نمایان می‌شود و این شایسته تقدیر بسیار است. بحرین کشور کوچکی است و به همین دلیل شجاعت آن در پیوستن به امارات و آغاز روابط شایسته تقدیر است.»

نائیه همچنین گفت رژیم صهیونیستی در ایجاد مشارکت‌ها و روابط بلندمدت منافع بسیاری در منطقه دارد.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها