آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
ثبت نام وام بازنشستگان آموزش و پرورش |  لینک ورود سریع به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان
بازدید:۱۲۳۸
آموزش و پرورش به منظور یاری رسانی هرچه بهتر به وضعیت معیشت کارکنان و افراد زیر گروه این سازمان، اقدام به ارائه تسهیلات ویژه ای می نماید که همواره وام، یکی از مهمترین آن ها می باشد. معلمان و فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش می توانند علاوه بر وام های آموزش و پرورش، از تسهیلات سامانه مدیریت صندوق وام ضروری آموزش و پرورش نیز اسفاده نمایند. در سایت مذکور ارئه خدمات و پرداخت وام برای کارکنان تحت خدمت و بازنشستگان می باشد.
کد خبر : ۹۴۵۲۷

بازنشستگان علاوه بر این سامانه می توانند در موعد مقرر اقدام به ثبت نام وام بازنشستگان آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در سایت sabasrm.ir نموده و پس از تکمیل اطلاعات و ارسال مدارک لازمه منتظر اعلام نتایج و اولویت بندی برای واریز باشند. لازم به ذکر است که ثبت نام برای این دو وام در زمان های متفاوت و از طریق سایت های متفاوتی انجام می شود و بازنشستگان می توانند در هر دو مورد ثبت نام را انجام دهند.

 

 

لازم به ذکر است، مطابق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، فرهنگیان و سایر افراد بازنشسته عضو این سایت می توانند اقدامات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی را انجام دهند. لازم به ذکرز است افرادی که در اسفند سال گذشته ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نخواهند داشت.

 

 

متقاضیان توجه داشته باشند که تا موعد مقرر می توانند با ورود به سامانه sabasrm.ir اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم ها در وام ضروری نمایند و پس از اتمام مهلت مذکور، به اعتراضی ترتیب اثر داده نخواهد شد. لازم به ذکر است بازنشستگانی که خواهان ارائه حکم کارگزینی به منظور دریافت وام های متنوع آموزش و پرورش هستند می توانند با ورود به سایت مربوطه، اقدام به پرینت حکم نمایند. 

 


شرایط وام ضروری بازنشستگان

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود. 

 


شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

 

 

مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.
هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.
متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.
وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.
فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.
وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.
پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود./لندو
وام ضروری بازنشستگان کشوری کی واریز میشود

در بخش قبل نحوه نام نویسی وام ضروری بازنشستگان کشوری را به صورت کامل برای تان توضیح دادیم. پس در صورتی که شرایط لازم برای استفاده از این تسهیلات را داشته باشید، به سادگی می توانید وارد سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری گردیده و درخواست تان را جهت استفاده از این وام ارائه دهید. اما موضوع مهم دیگری که برای علاقه مندان به دریافت این تسهیلات وجود دارد، اطلاع از زمان واریز آن است. در واقع متقاضیان می خواهند بدانند که چه مدت پس از تکیمل فرایند نام نویسی، وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ به حساب شان واریز خواهد شد. در این رابطه باید بگوییم که زمان دقیقی برای پرداخت این وام ها در نظر گرفته نشده و این زمان برای متقاضیان تفاوت دارد. زیرا همان طور که اشاره کردیم، تعداد داوطلبان استفاده از این تسهیلات بسیار زیاد بوده و بودجه لازم برای پرداخت یک جای وام به تمامی آن ها وجود ندارد. از این رو پرداخت تسهیلات مذکور به صورت مرحله به مرحله انجام می گیرد./
سایت ثبت نام وام بازنشستگان آموزش و پرورش ۱۴۰۳

همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، بازنشستگان آموزش و پرورش نیز همانند سایر بازنشستگان کشوری می توانند در زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری به سایت sabasrm.ir مراجعه نمایند. سامانه sabasrm.ir توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور اطلاع رسانی فیش های حقوقی، پیگیری خسارت های درمانی و طرح های یاری رسانی وام و از این دست امکانات راه اندازی شده است. به منظور راهنمایی بیشتر متقاضیان در ادامه لینک دسترسی مستقیم به سایت ثبت نام وام بازنشستگان آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ارائه شده است.

لازم به ذکر است که سایت sabasrm.ir به همراه تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری دارای تسهیلات و وام های متعددی با شرایط متفاوت برای بازنشستگان می باشد که از آن ها می توان به وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، وام ضروری، وام حمایت از پایان نامه های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آن ها و همچنین تسهیلات خرید سهام اشاره کرد که در ادامه به معرفی این تسهیلات پرداخته شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها