آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
بازدید:۵۲
صد آنلاین | مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر، بارش‌ها در نیمه غربی سواحل دریای خزر تقویت خواهد شد.
کد خبر : ۹۴۴۹۹

 

به گزارش صد آنلاین ، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در نواحی غربی کشور شاهد رگبار باران خواهیم بود گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، قم، اصفهان، مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امشب که در حد هشدار نارنجی است در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز و سمنان است که منجر به جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و بارش تگرگ در این مناطق می‌شود و هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

مدیرکل  پیش‌بینی سازمان هواشناسی توضیح داد: طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه در شمال غرب، برخی نقاط شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر، بارش‌ها در نیمه غربی سواحل دریای خزر تقویت خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: علاوه بر بارش‌ها، طی چند روز آینده در نوار شرقی کشور و به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همین‌طور برای ۳ روز آینده برای بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات باد و گردوخاک خواهیم داشت.

او تصریح کرد: همچنین امشب شرق دریای عمان و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: برای تهران امشب رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای امروز تهران هم به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها