آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
بازدید:۱۱۰
صد انلاین | نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که من آماده هستم که به صورت جزئی با حماس توافق کنیم تا بخشی از گروگانها آزاد شوند. این مسئله، چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم.
کد خبر : ۹۴۳۱۴

به گزارش صد انلاین ،  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مانع اصلی توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه است، شامگاه امروز یکشنبه گفت که قصد ندارد به جنگ خاتمه دهد.شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از نتانیاهو گزارش داد: «ما در هفت جبهه مشغول جنگیم: حماس، حزب الله، حوثیها، شبه‌نظامیان سوری و عراقی، کرانه باختری و ایران».وی که به تازگی بر سر تجهیز تسلیحاتی، دچار اختلافات ظاهری با آمریکا شده است، گفت: «ما باید بر روی صنایع نظامی بومی خود سرمایه‌گذاری کنیم تا به دیگران نیازی نداشته باشیم».

 

 

 

 

 

 

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اینکه جنگ با حماس رو به پایان است، در عین حال مدعی شد: «پس از عملیات رفح، بخشی از نیروهای خود را به مرزهای شمالی (هم‌مرز لبنان) منتقل خواهیم کرد».بر خلاف ادعای نتانیاهو، «یونا یاهاو» شهردار «حیفا» در فلسطین اشغالی امروز ضمن هشدار نسبت به جنگ احتمالی با حزب الله لبنان، گفت که باید تمامی کارخانه‌ها از این شهر خارج شود؛ «زیرا اهدافی برای حزب الله خواهد بود».یاهاو به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: «نمی‌توانم بگویم که ما به صورت مطلق، برای جنگ با حزب الله آماده هستیم؛ زیرا دولت ما را رها کرده و با ما همکاری نمی‌کند».وی با اشاره به اینکه حزب الله، ارتشی است که به صورت مداوم در حال آموزش دیدن است، تأکید کرد: «این در حالی است که ما هر روز مانند پلیسهای نظامی هستیم و هیچ آموزشی نمی‌بینیم».

نتانیاهو همچنین ادعا کرد: ما نمی‌توانیم تحمیل کنیم که وضعیت شمال به همین منوال باقی بماند. ما در حال آماده شدن هستیم، ولی نمی‌توانم جزئیات طرحهایمان را فاش کنم».وی درباره آخرین وضعیت مذاکرات غیر مستقیم با گروههای فلسطینی نیز گفت: «من آماده هستم که به صورت جزئی با حماس توافق کنیم تا بخشی از گروگانها آزاد شوند. این مسئله، چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم».

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها