آخرین اخبار
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
بازدید:۵۲۰
نهاد‌های امنیتی دولت قانونی یمن، امروز اعترافات شبکه جاسوسی بازداشت شده آمریکا و رژیم صهیونیستی به خرابکاری و نفوذ در این کشور را منتشر کردند.
کد خبر : ۹۴۰۲۳

نهاد‌های امنیتی دولت قانونی یمن امروز شنبه اعلام کردند که شبکه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجموعه اقدامات خصمانه‌ای علیه اقتصاد و نهاد‌های اقتصادی اعم از بانک‌ها، وزارت برنامه و بودجه، وزارت انرژی، حمل و نقل و معادن انجام داده است.

 


براساس اعلام این نهادها، مکالمات ضبط شده نشان می‌دهد یک افسر اطلاعاتی آمریکا در تماس با یکی از اعضای این شبکه، از وی درباره آخرین تحولات اقتصادی یمن و چگونگی اجرای مصوبه تحریم پول ملی جدید این کشور سوال می‌کند.

در گزارش نهاد‌های امنیتی یمن، اعترافات یکی از اعضای این شبکه جاسوسی نیز منتشر شده که این عضو شبکه تأکید کرده است، مأموریت آنها جمع آوری اطلاعات از بانک مرکزی، بانک‌های تجاری، شرکت‌های نفت، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی یمن بوده است.

این عضو شبکه افزود: ما مأموریت داشتیم شبکه‌ای از روابط عمومی در وزارتخانه‌ها و نهاد‌های اقتصادی با هدف دستیابی به اطلاعات ایجاد کنیم.

عضو شبکه جاسوسی بازداشت شده در یمن خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از ما خواستند اطلاعاتی درباره بخش‌های نفت، گاز و معادن در یمن را برای آنها جمع آوری کنیم.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند شرکت‌هایشان را به ویژه در بخش‌های نفت، معادن و برق وارد یمن کنند.

این عضو شبکه جاسوسی همچنین تأکید کرد: من مسئول مدیریت روابط با بازرگانان، ارتباط دادن آنها به سفارت آمریکا و تشکیل جلسه برای آنها بودم.

عضو شبکه مذکور تاکید کرد: هدف آمریکا از این طرح، سرازیر شدن کالا‌های آمریکایی به یمن به ویژه در زمینه نرم افزاری بود.

 

 

گفتنی است؛ سازمان اطلاعات و عملیات یمن ۲۱ خردادماه از کشف و متلاشی کردن یک شبکه گسترده جاسوسی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

«عبدالحکیم هاشم الخیوانی» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن در این باره، اعلام کرد: به یاری خداوند اعضای یک شبکه جاسوسی گسترده آمریکا و (رژیم) اسرائیل دستگیر شدند. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای چندین دهه در نهاد‌های رسمی و غیر رسمی به نمایندگی از دشمن نقش جاسوسی و خرابکاری داشته است.

 

 

الخیوانی گفت: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل مستقیماً با سازمان سیا در ارتباط بوده است. این شبکه جاسوسی مجهز به تکنیک‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای بوده که آنها را قادر می‌ساخت تا فعالیت‌های خود را مخفیانه انجام دهند.

این مقام یمنی افزود: اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و (رژیم) اسرائیل و افسران آمریکایی از موقعیت‌های شغلی خود در سفارت آمریکا برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه سوء استفاده کردند. پس از خروج سفارت آمریکا از صنعا، عناصر شبکه جاسوسی تحت پوشش سازمان‌های بین‌المللی به اجرای برنامه‌های خرابکارانه خود ادامه دادند.

 

 

رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن همچنین اعلام کرد: این شبکه جاسوسی برای چندین دهه توانسته است بر تصمیم گیرندگان تأثیر بگذارد، به مقامات دولتی نفوذ و تصمیمات و قوانین را تصویب کند. اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و (رژیم) اسرائیل چهره‌های زیادی را جذب کرده و این افراد برای نفوذ و جذب آنها به ایالات متحده سفر کرده بودند.

 

 

منبع: ایرنا

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها