آخرین اخبار
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
بازدید:۶۰
در اتفاقی جالب ممکن است که لیگ بیست و چهارم ۶ تیم جدید نسبت به دوره پیش داشته باشد.
کد خبر : ۹۳۸۹۴

برای سال‌های طولانی فروش امتیاز تیم‌های لیگ برتری در فوتبال ایران به یک بدعت غیرحرفه‌ای تبدیل شده بود که البته با افزایش فشار رسانه‌ها و مردم، این موضوع بسیار کمرنگ شد. اما در موردی نادر امسال ۴ باشگاه‌ها چوب حراج به نام و نشان‌شان زده‌اند و به دنبال مالک جدید می‌گردند.


دو باشگاه هوادار تهران و شمس آذر قزوین قصد دارند تا امتیاز خود در لیگ برتر را واگذار کنند. حتی برای تیم تهرانی مشتری هم پیدا شده و آریو اسلامشهر که در لیگ آزادگان حضور دارد، برای خرید هوادار وارد مذاکره شده است. این درحالی است که پیش از این محمدرضا زنوزی مالک تراکتور اعلام کرده بود دیگر قصد تیمداری ندارد ولی خب هنوز برای تیم تبریزی خریداری پیدا نشده است. در ادامه انصراف مالکین فوتبالی، روز گذشته رضا حدادیان هم به این جرگه پیوست و گفت اگر برای نساجی مشتری پیدا نشود باشگاه را به استانداری مازندران تحویل خواهد داد.

سلسله اتفاقاتی از این دست نشان می‌دهد با وجود تاکید مدیران دولتی برای ترویج خصوصی سازی، هنوز برای این اتفاق در فوتبال ایران فضای مناسبی وجود ندارد. افراد متمولی که بنا به دلایل مختلف شروع به تیمداری می‌کنند، پس از مدتی به بن بست می‌رسند که شاید دلیل اصلی آن عدم بازگشت سرمایه است. اگر امتیاز ۴ تیم فوق برای فصل آینده به شخص یا اشخاص دیگری واگذار شود، در اتفاقی حیرت انگیز لیگ بیست و چهارم با احتساب تیم‌های صعود کننده از دسته اول، ۶ باشگاه جدید خواهد داشت و تازه این به شرطی است که در تابستان فعلی تیم‌های دیگری هم به دنبال فروش امتیازشان نروند!

21025/غ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها