۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
بازدید:۵۶۹
صد آنلاین | مقام‌های ایالت تامیل نادو پیش‌تر گزارش کرده بودند که سه‌شنبه شب چندین نفر پس از مصرف نوشابه‌های الکلی دست‌ساز و سمی در منطقه «کالاکوروچی» دچار مسمومیت شده‌اند و حال چند تن از آنان وخیم است.
کد خبر : ۹۳۷۰۹
 

به گزارش صد آنلاین ف مقامات هند امروز (جمعه) اعلام کردند تعداد افرادی که در ایالت «تامیل نادو» قربانی مصرف الکل سمی شده‌اند به ۴۹ نفر رسیده است.

 

 

 

 

 مقام‌های ایالت تامیل نادو پیش‌تر گزارش کرده بودند که سه‌شنبه شب چندین نفر پس از مصرف نوشابه‌های الکلی دست‌ساز و سمی در منطقه «کالاکوروچی» دچار مسمومیت شده‌اند و حال چند تن از آنان وخیم است.

حداقل ۸۰ نفر هم به دلیل عوارضی مانند اسهال شدید در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند و ممکن است تعداد جان‌باختگان بیشتر شود.

در حالیکه تعداد قربانیان روز گذشته (پنج‌شنبه) ۳۴ نفر اعلام شده بود، خبرگزاری شینهوا گزارش کرده است که بنابر اعلام مقامات محلی، شمار کشته‌ها به ۴۹ نفر افزایش یافته است.

تاکنون دو نفر به اتهام دست‌داشتن در تهیه این نوشیدنی‌های الکلی دستگیر شده‌اند و تحقیقات گسترده‌تری نیز در جریان است.

یک مقام ارشد پلیس و ۱۰ عضو یگان مسئول مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی غیرمجاز در این ایالت هم به دلیل سهل‌انگاری تعلیق شده‌اند.

سالانه ده‌ها نفر در هند پس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی تهیه شده در کارگاه‌های تقطیر خیابانی جانشان را از دست می‌دهند.

بنابر اعلام بی‌بی‌سی، دستفروشان اغلب متانول را که یک نوع بسیار سمی الکل است را به محصول خود اضافه می‌کنند تا درصد الکل آن را افزایش دهند. متانول حتی در مقادیر کم می‌تواند باعث کوری، آسیب کبدی و مرگ شود.

کسانی که این الکل را مصرف کردند با علائمی مانند سرگیجه، سردرد، استفراغ، حالت تهوع، درد معده و سوزش چشم به بیمارستان منتقل شدند.

درحالیکه موارد تقلبی از این محصولات الکلی در بسیاری از کشور‌ها قربانی می‌گیرد، سازمان جهانی بهداشت تمام انواع مشروبات الکلی را عامل مهم ابتلا به سرطان به ویژه سرطان سینه می‌داند و در یک پژوهش اخیر که در مجله تخصصی نیچر منتشر شد نیز دانشمندان هشدار داده‌اند که مصرف الکل (حتی از نوع غیرتقلبی) با خطر ابتلا به بیش از ۶۰ نوع بیماری مرتبط است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، اگرچه کشور‌ها متعهد به کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و عوامل موثر در ابتلا به آن از جمله مصرف الکل هستند، اما از سال ۲۰۱۰ میلادی هیچ تغییری در مصرف سرانه الکل در اتحادیه اروپا ایجاد نشده است و به همین دلیل اقدام فوری دولت‌ها در این زمینه ضروری است.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها