۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
بازدید:۱۱۱۳
صد آنلاین | سرقت3کیلو طلا از خانه مرد طلافروش، قتل راننده مسافرکش به‌خاطر سرقت خودرویش، قتل مردی جلوی چشمان همسرش به‌خاطر سرقت طلا و… اینها فقط بخشی از جنایت‌هایی است که اعضای یک باند تبهکاری در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان مرتکب شده‌اند. سارقان خشن هنگام سرقت هر کسی را که مانعشان می‌شد به قتل می‌رساندند و در مدت کوتاهی مرتکب 6جنایت شدند، اما سرانجام به دام افتادند.
کد خبر : ۹۳۰۹۴

به گزارش صد آنلاین ، شروع جنایت‌های اعضای این باند به 4ماه قبل برمی‌گردد. اسفندماه سال گذشته چند سرقت مسلحانه به پلیس ایرانشهر گزارش شد. سارقان چند مرد مسلح و نقاب‌دار بودند که افراد مختلفی را طعمه قرار می‌دادند و هر کسی را که در برابرشان مقاومت می‌کردند با بی‌رحمی تمام هدف گلوله قرار می‌دادند و به قتل می‌رساندند. در این شرایط بود که تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری سارقان آغاز شد.

 

 

 

 

 

با اینکه متهمان مرتکب چندین فقره سرقت خونین شده و چند نفر را به قتل رسانده بودند هیچ‌کس چهره آنها را ندیده بود. اما در جریان یکی از سرقت‌های آنها بود که اطلاعاتی از یکی از سارقان به‌دست آمد و همین سرنخ باعث دستگیری 9عضو باند در چند عملیات ویژه شد. متهمان در جریان بازجویی‌ها به چندین فقره سرقت مسلحانه و 6فقره قتل اعتراف کردند.

یکی از سرقت‌هایی که اعضای این باند مرتکب شدند سرقت یک گاوصندوق پر از طلا بود. آنها از مدتی قبل مردی ثروتمند را شناسایی کرده بودند و می‌دانستند که او در خانه‌اش مقدار زیادی طلا و جواهر نگهداری می‌کند. به همین دلیل، نقشه سرقت از خانه او را کشیدند. آنها که همگی مسلح بودند، به خانه این مرد حمله کردند. ابتدا با تهدید او را مجبور به سکوت کردند و زمانی که تلاش شان برای باز کردن در گاوصندوق به جایی نرسید، به‌زحمت گاوصندوق را که داخلش حدود 2کیلو طلا بود، سرقت کردند.

یکی از دلخراش‌ترین سرقت‌های اعضای این باند سرقت طلاهای زنی جوان بود. این زن همراه با شوهرش از جشن عروسی یکی از اقوامشان برمی‌گشتند. تبهکاران آنها را بعد از خروج از جشن عروسی تعقیب کردند و وقتی زن و شوهر جوان به محلی خلوت رسیدند، جلوی خودرویشان پیچیدند و راهشان را سد کردند. هرچند هدف آنها سرقت طلاهای زن جوان بود، اما یکی از آنها جلوی چشمان این زن به‌ شوهرش شلیک کرد و او را به قتل رساند. آنها سپس همه طلاهای زن جوان را سرقت کردند و گریختند.

با اینکه اعضای این باند خشن اغلب طلا و جواهر سرقت می‌کردند در یک مورد نیز تصمیم به سرقت یک محموله تریاک گرفتند. آنها بعد از شناسایی یک قاچاقچی مواد‌مخدر، تصمیم گرفتند محموله‌ای را که قرار بود حمل کند سرقت کنند. به این ترتیب، روزی که این قاچاقچی حدود 100کیلو تریاک را در خودرویش جاسازی کرده بود تا به سمت کرمان برود به تعقیب او پرداختند. آنها در جاده و در مکانی خلوت با تهدید راننده را مجبور به توقف کردند. آنها بی‌مقدمه یک گلوله به او شلیک کردند و در ادامه با سرقت 100کیلو تریاک و اسلحه‌ای که در خودروی این مرد بود گریختند.

اما جنجالی‌ترین سرقتی که اعضای این باند مرتکب شدند ماجرای سرقت و زورگیری یک خودرو از راننده‌ای مسافرکش در یکی از میدان‌های ایرانشهر بود. یکی از آنها در خیابان جلوی یک راننده مسافرکش دست تکان داد و وانمود کرد که مسافر است. راننده هم بی‌خبر از همه‌جا خودرو را متوقف کرد. درست در همین لحظه چند مرد مسلح که در کنار خیابان پنهان شده بودند، جلو آمدند و اسلحه‌شان را به‌سوی راننده نشانه گرفتند و او را تهدید کردند که از خودرو پیاده شود. راننده اما به هیچ قیمتی حاضر به تسلیم نبود. او با داد و فریاد از مردم کمک خواست و افراد زیادی را جمع کرد. سارقان نیز وقتی دیدند تعداد مردم هر لحظه بیشتر می‌شود، به‌ راننده تیراندازی کردند و او را به قتل رساندند و در نهایت خودرویش را سرقت کردند.

آخرین جنایتی که اعضای این باند مرتکب شدند قتل یک طلافروش در خانه‌اش بود. ماجرا از این قرار بود که یکی از طلافروشان ایرانشهر برای امنیت بیشتر هر شب بعد از پایان کارش طلا و جواهرش را به خانه‌اش می‌برد. تبهکاران نیز که از این موضوع باخبر شده بودند، نقشه سرقت مسلحانه از خانه طلافروش را طراحی کردند. آن شب آنها که 6نفر بودند، به خانه مرد طلافروش یورش بردند و با تهدید تلاش کردند طلاها را سرقت کنند. در این بین مرد طلافروش در برابرشان مقاومت کرد و آنها هم وی را مقابل چشمان همسر و فرزندانش با شلیک گلوله به قتل رساندند و با سرقت 3کیلو طلا تلاش کردند فرار کنند. صدای تیراندازی باعث شد همسایه‌ها اطراف خانه مقتول جمع شده و مانع فرار سارقان شوند. آنها  برای ترساندن مردم شروع به تیراندازی کردند اما به اشتباه یکی از همدستانشان را هدف قرار دادند و باعث مرگ او شدند. جسد این سارق به نخستین سرنخ برای دستگیری این باند تبدیل شد.

سرهنگ مهدی رشنودی، فرمانده انتظامی ایرانشهر درباره این باند مخوف به همشهری می‌گوید: اعضای این باند 9نفر هستند که همگی دستگیر شده‌اند و تاکنون به 6فقره قتل و 14فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند. همه دستگیرشدگان ازجمله افراد سابقه‌داری هستند که پیش از این بارها دستگیر و زندانی شده‌ بودند. او ادامه می‌دهد: در جریان چندین عملیات که منجر به دستگیری تبهکاران شد، مقداری طلا، 5دستگاه خودروی مسروقه، 12رأس احشام و… کشف شد. تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها