۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
بازدید:۱۸۴
صد آنلاین | موافقت بریتانیا با مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل پس از آغاز جنگ غزه به شدت کاهش یافته است.
کد خبر : ۹۳۰۳۸

 

به گزارش صد آنلاین ،  براساس گزارش اختصاصی رویترز، موافقت بریتانیا با مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل پس از آغاز جنگ غزه به شدت کاهش یافت به طوریکه ارزش مجوزهای اعطا شده برای فروش تجهیزات نظامی به اسرائیل بیش از 95 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در 13 سال گذشته رسید.

 

 

 

 

 

با این حال ایالات متحده و آلمان پس از آغاز جنگ با حماس، فروش تسلیحات به اسرائیل را افزایش دادند. برخلاف ایالات متحده، دولت بریتانیا مدعی است مستقیماً به اسرائیل تسلیحات نمی‌دهد، بلکه مجوزهایی را برای شرکت‌ها برای فروش تسلیحات با نظر وکلای دادگستری در مورد رعایت قوانین بین‌المللی صادر می‌کند. لندن مدعی است بسیاری از مجوزهای تایید شده در دوره پس از شروع جنگ در غزه برای اقلامی بود که برای استفاده تجاری یا موارد غیر کشنده مانند زره بدن، کلاه ایمنی نظامی یا وسایل نقلیه تمام چرخ محرک با حفاظت بالستیک لیست شده بودند.

در همین حال برخی از کشورها مانند ایتالیا، کانادا و هلند به دلیل نگرانی در مورد نحوه استفاده از این تسلیحات، محدودیت هایی را بر صادرات تسلیحات به اسرائیل اعمال کرده اند.

گفتنی است ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، یکی از قوی‌ترین مدافعان اروپا از «حق اسرائیل برای پاسخگویی با قدرت به حماس» بوده است. او در برابر درخواست ها مبنی بر توقف انتقال تسلیحات به اسرائیل مقاومت کرده، اما گفته است که دولت به «رژیم صدور مجوز بسیار دقیق» پایبند است.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها