۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
بازدید:۲۱۴
صد آنلاین | سیاه‌پوستان از دهه‌های گذشته انواع تبعیض و خشونت از سوی دولت‌ها و به‌طور ویژه پلیس آمریکا را تجربه کرده‌اند و این موضوع همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۹۳۰۲۷

به گزارش صد انلاین ،  گزارشی تحلیلی از سوی واشنگتن‌پست منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس آمریکا سالانه جان بیش از هزار نفر را با شلیک گلوله می‌گیرد.

 

 

 

 

 

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه گذشته هزار و ۱۶۷ نفر از سوی پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند.

نتیجه تحقیق این روزنامه آمریکایی نشان می‌دهد که پس از کشته شدن مایکل براون، یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح در سال ۲۰۱۴ از سوی پلیس شهر فرگوسن، اطلاعات گزارش شده به اف‌بی‌آی در مورد تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس به کمتر از نصف رسیده است. 

این شکاف در سال‌های اخیر بیشتر شده است. تا سال ۲۰۲۱، تنها یک سوم از تیراندازی‌های مرگ‌بار در پایگاه داده اف‌بی‌آی نمایش داده می‌شد.

این عمدتا به این دلیل است که اداره‌های پلیس محلی ملزم به گزارش این حوادث به دولت فدرال نیستند. 

 

 

 

واشنگتن‌پست به‌عنوان بخشی از تحقیق خود، در سال ۲۰۱۵ ثبت همه افرادی را که از سوی یک افسر پلیس در حال انجام وظیفه در آمریکا با شلیک گلوله کشته شدند، آغاز کرد.

خبرنگاران از آن زمان هزاران مرگ را ثبت کرده‌اند. براساس گزارش‌ها، تعداد تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که پلیس آمریکا بیشترین تعداد افراد را در سال ۲۰۲۳ کشته است. 

میزان نامتناسب کشته شدن سیاه‌پوستان به‌دست پلیس

اگرچه نیمی از افرادی که از سوی پلیس هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته می‌شوند سفیدپوست هستند، اما سیاه‌پوستان آمریکایی به میزان نامتناسبی هدف گلوله افسران پلیس قرار می‌گیرند.

 

 

 

سیاه‌پوستان تقریبا ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما بیش از ۲ برابر سفیدپوستان آمریکایی از سوی پلیس کشته می‌شوند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افرادی که از سوی پلیس هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده‌اند بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن داشتند.

 

 

 

آمریکایی‌های لاتین‌تبار نیز از سوی پلیس به میزان نامتناسبی کشته می‌شوند.

بدبینی سیاه‌پوستان به پلیس و دولت آمریکا

نظرسنجی تازه مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که بیشتر سیاه‌پوستان آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقدند سیستم‌های عدالت سیاسی، اقتصادی و کیفری آمریکا علیه سیاه‌پوستان است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان بی‌اعتمادی فزاینده همه آمریکایی‌ها به نهاد‌های این کشور، سیاه‌پوستان آمریکایی نسبت به پلیس، رسانه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی تردید عمیقی دارند. این احساس ریشه در دهه‌ها ستم دارد.

 

براساس این نظرسنجی، بیشتر سیاه‌پوستان بزرگسالی که مورد بررسی قرار گرفتند، می‌گویند سیستم‌های زندان (۷۴ درصد)، سیاسی (۶۷ درصد) و اقتصادی (۶۵ درصد) در آمریکا برای جلوگیری از موفقیت سیاه‌پوستان طراحی شده‌اند.

همچنین حدود نیمی از سیاه‌پوستان آمریکایی (۵۲ درصد) می‌گویند که رسانه‌های خبری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیاه‌پوستان را تا حد زیادی عقب نگه دارند.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها