آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
بازدید:۳۱۷۳۳
صد انلاین | روستای جواهرده واقع در استان مازندران و شهرستان رامسر با طبیعت بکر و بی نظیرش یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی پرطرفدار ایران می باشد.
کد خبر : ۹۲۹۴۱
 

 

به گزارش صد آنلاین، روستای جواهرده روستایی خوش و آب و هوای بی نظیری است که ما پیشنهاد می کنیم حتی برای یک بار هم که شده سفر به روستای جواهرده را تجربه کنید ، با ما باشید تا با روستای جواهرده بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

 

 

روستای جواهرده ، جواهری در البرز

روستای جواهرده از آن دسته مکان های بکر گردشگری در شمال کشور و در استان مازندران به شمار می رود که مقصد بسیاری از توریستها و گردشگران شمال کشور است. طبیعت بی نظیر و مثال زدنی در این روستا حاکم است و با وجود اینکه گردشگران فراوانی به منطقه می آیند ولی همچنان مردمانش سنت های محلی و بومی خود را محفوظ نگه داشتند.

مطمئناً همه ما از دیدن مناطق بکر و دست نخورده لذت میبریم که با دیدنشان تجربه ای تکرار نشدنی برای ما رقم می خورد. در این بخش از گردشگری نمناک جایی را برای شما پیشنهاد می کنیم که با سفر به آنجا می توانید جذاب ترین لحظه ها و خاطره ها را برای خود و هم سفرتان بسازید این منطقه جایی جز جواهرده نمیباشد حتی در یکی از مناطق رامسر واقع است مکانی که آب و هوای مطبوع و دلچسب آن زبانزد عام و خاص میباشد.

موقعیت مکانی روستای جواهرده

همانطور که پیش از این اشاره شد در استان مازندران و 26 کیلومتری شهرستان رامسر روستای بکری به نام جواهرده واقع است این روستا همچون روستاهای دیگر استان مازندران دارای زیبایی های بی بدیل و وصف ناپذیر می باشد که بیانگر خلقت خداوند می باشد.

روستای جواهرده

مسیر دسترسی به روستای جواهرده

جاده ای که از غرب رامسر شروع می شود گردشگر را به سمت جواهرده راهنمایی می کند که این مسیر زیبایی های بی نظیری همچون دره و رودخانه های باصفای صفارود و شیب تند راه را به همراه دارد به تدریج که از میان کوه های مشجر عبور می کنید و در امتداد رودخانه صفارود با تغییر نوع پوشش گیاهی مواجه می شوید و کم کم از تراکم درختان کاسته می شود.

روستای جواهرده

تاریخ و قدمت روستای جواهرده

قدمت این روستا به زمان های خیلی دور برمی گردد و از قدیم الایام مورد توجه بسیاری واقع شده است آثار بسیار با ارزش و تاریخی در این روستا همچون گورهای گبری پراکنده در منطقه و مسجد آدینه که حکم معبد و آتشکده زرتشتیان را داشته وجود دارد.

روستای جواهرده

از آنجایی که زرتشتی ها به هیچ عنوان مردگان خود را دفن می کنند و در محیطی باز قرار می دهند تا توسط حیوانات خورده شود بنابراین برخی ها معبد را متعلق به دوره میتراپرستی می دانند.

روستای جواهرده

چراکه وجود گورها و دخمه ها بیانگر این می باشد که دفن انجام می شود و در آیینه میتراپرستی وجود دارد. در سال های اخیر مسجد آدینه بر اثر برخورد آذرخشی به درخت زبان گنجشک دچار حریق شد اما مسجد کنونی تمدن گذشته را گویا است.

روستای جواهرده

در سال های گذشته جشن های متعددی همچون مراسم گل کاری دختران دوشیزه برگزار میشد و علاقه مندان بسیاری از همه مناطق گیلان در این جشن حضور پیدا می کردند. نکته جالبی که در این میان وجود دارد تاریخ بنای مسجد آدینه می باشد که تقریبا به 700 سال پیش برمیگردد که توسط شخصی از بزرگان جواهرده و خاندان شل آقاخانی به اسم "شل شریف" ساخته شد.

این روستا با قزوین ارتباط داشت و روزگاری مرکز داد و ستد بود ولی در سال 1350 جاده آن توسط مهندسان آلمانی ساخته شد. خاطره جنگ میرزا کوچک خان با قوای دولتی در این منطقه به یاد می آید.

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها