۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
بازدید:۲۴۴
کریستیانو رونالدو و تیم ملی پرتغال برای آغاز رقابت‌هایشان در یورو ۲۰۲۴ آماده می‌شوند و رونالدو الگوی اصلی بازیکنان جوان تیم است.
کد خبر : ۹۲۹۲۳

هم‌تیمی‌هایش می‌گویند که او خیلی تغییر کرده، می‌توانند خیلی بهتر با او ارتباط برقرار کنند، در وعده‌های غذایی، در زمان استراحت به بقیه نزدیک‌تر می‌شود، فردی اجتماعی‌تر و جذاب‌تر شده است. قهرمان این داستان کسی نیست جز کریستیانو رونالدو که در ۳۹ سالگی با وجود بازی در لیگ کوچکی مانند لیگ عربی و دور شدن از توپ طلا و گلهای خیره کننده به برترین تیم‌های اروپا، به جذب هواداران و افزایش محبوبیتش ادامه می‌دهد. شنبه گذشته هنگام تمرین تیم ملی پرتغال جنون به حداکثر رسید و چند هوادار از روی سکوها به روی چمن پریدند تا بتوانند با او عکس بگیرند.


تیم ملی پرتغال برای شروع رقابت‌هایش در یورو ۲۰۲۴ آماده می‌شود و شاید اقدام روبرتو مارتینس، سرمربی این تیم، در نزدیکتر شدن رونالدو به هم‌تیمی‌هایش بی‌تاثیر نبوده است. همانطور که رلوو گزارش داده، مارتینس همراهان همیشگی رونالدو را از اقامت در هتل تیم منع کرد. عمدتا ژوزه سمدو و میگل پایکسائو، همکاران قدیمی ستاره پرتغالی، و ریکاردو رگوفه ایجنتش در هتل محل اقامت تیم اتاق رزرو می‌کردند اما مارتینس برای تمرکز بیشتر تیمش اجازه نداد که آنها در هتل اقامت کنند و از رونالدو به خاطر درک شرایط قدردانی کرد.

مارتینس در مصاحبه اخیرش عنوان کرد: «بازیکنان جوان با ورود به تیم شخصی را می‌بینند که اسطوره آنها بوده. رفتار او باورنکردنی است و ما باید برای این موضوع در پرتغال ارزش قائل باشیم. اگر بتوانیم بازیکنانی مانند پپه، مانند کریستیانو رونالدو داشته باشیم که الگوی سایرین باشند، نسل‌های آینده بهتری خواهیم داشت. این چیزی است که کریستیانو به ارمغان می‌آورد. او قهرمان است و نگرشش نسبت به بازی منحصر به فرد است.»

این مهاجم در ۳۹ سالگی دیگر بازیکنی غیر قابل جایگزین و ثابت نیست و می‌داند که ممکن است تعویض شود. گونسالو راموس به عنوان شماره ۹ تیم فراخوانده شده و همچنین ژوائو فلیکس نیز می‌تواند جای او بایستد. به همین دلیل، عمدتا کریستیانو مهاجم اصلی است، اما بسته به نیاز و نتیجه، مربی می‌تواند او را جایگزین کند.

کریستیانو پس از ۲۰ سال از اولین حضورش در یورو، وارد ششمین جام ملت‌های اروپا می‌شود. بازیکنی منحصر به فرد که بسیاری از هم‌تیمی‌هایش با گذر زمان بهتر و بیشتر او را کشف می‌کنند. رکوردشکنی بی‌نظیر که برای شکستن رکوردهای بیشتر پا به آلمان گذاشته و اینطور که نزدیکان او می‌گویند آرزویش حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکاست؛ پس یورو ۲۰۲۴ به احتمال زیاد آخرین تورنمنت بزرگ دوران حرفه‌ای درخشان و پربار او نخواهد بود. البته امیدواریم که اینطور باشد و دنیای فوتبال همچنان شاهد به لرزه درآمدن زمین زیر قدم‌های بزرگ‌ترین و پرافتخارترین بازیکنانش باشد.

2102/خ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها