آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
برای سفر یک روزه اطراف تهران، کجا بریم؟
بازدید:۱۶۲
صد انلاین | روستای آهار یا همان‌طور که در گویش اهالی به گوش می‌رسد «اوهر» در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری تهران و بخشی از شهرستان شمیرانات، در منطقه رودبار قصران واقع شده و یکی از پاتوق‌های تهرانی‌ها برای مسافرت یک روزه است.
کد خبر : ۹۲۹۱۵



به گزارش صد آنلاین ، روستای آهار یا همان‌طور که در گویش اهالی به گوش می‌رسد «اوهر» در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری تهران و بخشی از شهرستان شمیرانات، در منطقه رودبار قصران واقع شده و یکی از پاتوق‌های تهرانی‌ها برای مسافرت یک روزه است.

 

 

برای سفر یک روزه اطراف تهران، کجا بریم؟

 


🔹️دو رودخانه‌ی دل‌انگیز «شکر آب» و «پیش کنک» که از روستای آهار می‌گذرند و در نهایت به جاجرود می‌پیوندند، طبیعت فوق‌العاده‌ای در مسیر خود می‌سازند و باغ‌های میوه‌ی روستا را سیراب می‌کنند. اگر در اواخر بهار به آهار بروید، باغ‌های گیلاس و آلبالوی پرثمر روستا به بار نشسته‌اند و می‌توانید از باغداران محلی میوه‌های خوشمزه و طبیعی بخرید.
🔹️پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری از مسیر بهشتی روستا تا رودخانه و یا به سمت روستای ده تنگه از جمله تفریحات دسته‌جمعی معمول در این روستا و کوچه‌باغ‌های آن است. آبشار شکرآب در روستایی به همین نام یکی از مقاصد ممکن در سفر یک روزه به آهار است.
🔹️اگر صبح زود به آهار برسید، با پیاده‌روی چند ساعته می‌توانید ناهار را در کنار طبیعت آبشار شکرآب میل کنید. برای اقامت شبانه در روستای آهار خانه‌ها و ویلا‌های منطقه در دسترس هستند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها