آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
بازدید:۲۵۴
صد آنلاین | نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد که مسکو اجازه بازگشت مکانیسم اعمال محدودیت بر کره شمالی در شورای امنیت را نخواهد داد.
کد خبر : ۹۲۸۷۹

 

به گزارش صد آنلاین ، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با اسپوتنیک تایید کرد که روسیه اجازه بازگشت مکانیسم اعمال محدودیت بر پیونگ یانگ در شورای امنیت سازمان ملل را توسط تیم کارشناسان کمیته تحریم‌ها نخواهد داد.

 

 

 

در ادامه  مصاحبه نبنزیا با اسپوتنیک آمده است: در ۲۸ مارس، روسیه از تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد که قصد داشت کار کمیته شماره ۱۷۱۸ شورای امنیت در مورد تحریم‌ها علیه کره شمالی را برای مدت یک سال تمدید کند.

ماموریت این کمیته در ۳۰ آوریل به پایان رسید. در اول ماه مه، ۵۰ کشور عضو سازمان ملل متحد، از جمله آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال بررسی گزینه‌های جایگزین برای اطمینان از نظارت مستمر عینی و مستقل از تحریم‌های اعمال شده بر کره شمالی هستند. 

نبنزیا افزود: امروز اگر همکاران غربی ما بخواهند سازوکار مشابهی را برای سرزنش پیونگ یانگ در شورا بازگردانند، ما اجازه نخواهیم داد. در خارج از شورا، هر تلاشی برای دنبال کردن این مسیر محکوم به شکست است. 

از سویی دیگر بر اساس گزارش موسسه اتحاد ملی کره که توسط دولت کره جنوبی تامین مالی می‌شود، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، فعالیت‌های عمومی نظامی خود را بین ماه‌های مارس و مه تشدید کرده است. این اقدام در پی تشدید خصومت در روابط بین دو کره رخ داد.

مترجم: مینا عظیمی

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها