آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
بازدید:۲۱۱
صد انلاین | نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، روسیه متقاعد شده است که عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز مذاکرات برابر بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.
کد خبر : ۹۲۸۷۵

 

به گزارش صد انلاین ، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به اسپوتنیک گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که عضویت فلسطین در سازمان ملل به راه‌اندازی یک روند مذاکره برابر بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مورد مجموعه‌ای از مسائل وضعیت نهایی کمک می‌کند.»

 

 

 

 

 

 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «نتیجه آن ایجاد یک کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی خواهد بود که همزیستی در صلح و امنیت با اسرائیل مطابق با تصمیمات حقوقی بین‌المللی تایید شده داشته باشد.»

تحریم کره‌شمالی

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در بخش دیگری از گفت‌وگوی خودش به مساله تحریم‌های جهانی علیه کره‌شمالی پرداخت و گفت روسیه اجازه بازگرداندن مکانیسم اعمال محدودیت‌ها علیه پیونگ‌یانگ در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مشابه کار گروه کارشناسان کمیته تحریم‌ها را نخواهد داد.

در ۲۸ مارس، روسیه پیش‌نویس قطعنامه ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید یک سال فعالیت کمیته ۱۷۱۸ در مورد تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را مسدود کرد. مأموریت این گروه نظارتی در ۳۰ آوریل به پایان رسید. در اول ماه مه، ۵۰ عضو سازمان ملل از جمله ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی، در بیانیه‌ای مشترک گفتند که در حال بررسی گزینه‌های جایگزین برای تضمین ادامه نظارت «عینی و مستقل» بر تحریم‌های کره‌شمالی پس از انحلال هیات کارشناسی مذکور هستند.

نبنزیا گفت: «امروز، اگر همکاران غربی ما بخواهند سازوکار مشابه یا همانند را برای توبیخ پیونگ‌یانگ در شورای امنیت بازگردانند، ما اجازه این کار را نخواهیم داد. و در خارج از این شورا، هرگونه تلاش برای دنبال کردن این مسیر محکوم به شکست است، زیرا یک دستور مربوطه از شورای امنیت برای بررسی محدودیت‌های تحریمی لازم است.»

خاتمه این ماموریت باعث خشم اعضای غربی شورای امنیت سازمان ملل شد زیرا به گفته نبنزیا، آنها از این مکانیسم برای «تحقیر» کیم جونگ اون استفاده می‌کردند.

ریاست لاوروف بر شورای امنیت

واسیلی نبنزیا همچنین گفت «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه قرار است ریاست جلسات شورای امنیت سازمان ملل در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئیه را بر عهده بگیرد.

نبنزیا افزود که هیات دائمی روسیه برای ۱۶ ژوئیه برنامه‌ریزی کرده است که مناظره‌های باز در مورد همکاری‌های چندجانبه برای ایجاد نظم جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و پایدارتر و برای ۱۷ ژوئیه، بحث‌های آزاد در مورد حل و فصل مسائل «خاورمیانه» برگزار شود.

به گفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، مسکو موضوع نظم جهانی عادلانه و «معادله امنیتی» جدید جهانی را در نشست شورای امنیت سازمان ملل در ۱۶ ژوئیه مطرح خواهد کرد. نبنزیا گفت که تقاضای زیادی در جامعه بین‌المللی برای بحث راهبردی درباره آینده نظم جهانی وجود دارد.

نبنزیا گفت: «مایلیم پیشنهاد کنیم که پارامترهای یک نظم جهانی واقعا منصفانه که در آن منافع همه کشورها در نظر گرفته می‌شود، مشارکت احتمالی سازمان ملل در ایجاد آن، راه‌های بازگرداندن فضای اعتماد و راه‌های بازگرداندن فضای اعتماد و همکاری سازنده در سازمان جهانی و همچنین یک معادله امنیتی جدید جهانی مورد بحث قرار گیرد.»

جنگ اوکراین

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به جنگ اوکراین گفت کرملین به ضمانت‌های روشن در مورد وضعیت «غیرمتعهد» و «بی‌طرف» اوکراین و همچنین به رسمیت شناختن واقعیت‌های میدانی نیاز دارد.

نبنزیا گفت: «من تأیید می‌کنم که اگر شرکای سابق ما برای مذاکره آماده شوند، موضع ما بدون تغییر باقی می‌ماند؛ ما به تضمین‌های روشنی در مورد وضعیت غیرمتعهد، بی‌طرف اوکراین و به رسمیت شناختن واقعیت‌ها در میدان نیاز داریم.»

سخنگوی کرملین هم یکشنبه گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه احتمال مذاکرات درباره صلح اوکراین با کی‌یف را رد نمی‌کند. دیمیتری پسکوف تاکید کرد که پوتین مذاکره با اوکراین را رد نمی‌کند، اما تضمین می‌خواهد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها