آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
بازدید:۵۱۵۱
صد آنلاین | در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های تانک جدید چلنجر ۳ خواهیم پرداخت.
کد خبر : ۹۲۸۰۲

به گزاشر صد آنلاین ،  چلنجر ۳ یک تانک جدید اصلی نبرد است که با سرمایه گذاری مشترک بی‌ای ئی سیستمز مستقر در بریتانیا و راین متال مستقردر آلمان ساخته شده است.  این تانک جدید که به جدیدترین پیشرفت‌ها و تسلیحات دیجیتال مجهز شده است، در خط مقدم بازدارندگی نیروی زمینی ارتش خواهد بود. توسعه تانک جدید چلنجر ۳ تانک جدید ارتقا یافته تانک اصلی نبرد چلنجر ۲  است که از سال ۱۹۹۸ در ارتش بریتانیا در خدمت بوده است.

 

 

مشخصات تانک جدید چلنجر ۳

 

 

مشخصات تانک جدید چلنجر ۳

 

فناوری جدیدی که در داخل تانک گنجانده شده است، قابلیت‌های جنگی عظیمی را در برابر طیف وسیعی از تهدیدات ارائه می دهد. وزارت دفاع بریتانیا قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون پوند با راین متال بی‌ای ئی سیستمز برای تبدیل ۱۴۸ تانک چلنجر ۲ به پیکربندی چلنجر ۳ در می ۲۰۲۱ منعقد کرد. تیم تجهیزات دفاعی و پشتیبانی و وسایل نقلیه رزمی بر تحویل برنامه چلنجر ۳ نظارت دارد. اولین نمونه اولیه پیش تولید چلنجر ۳ در ژانویه ۲۰۲۴ وارد فاز آزمایشی شد. در آوریل ۲۰۲۴، هشتمین نمونه اولیه چلنجر ۳ رونمایی شد. تمام نمونه‌های اولیه در شرایط عملیاتی تحت آزمایش قرار خواهند گرفت تا عملکرد آن‌ها تأیید شود و اصلاحات لازم انجام شود. انتظار می‌رود این تانک در سال ۲۰۲۷ قابلیت عملیاتی اولیه داشته باشد در حالی که قابلیت عملیاتی کامل در سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شده است. چلنجر ۳ حداقل تا سال ۲۰۴۰ در خدمت ارتش بریتانیا باقی خواهد ماند. طراحی و ویژگی‌های چلنجر ۳ چلنجر ۳ دارای طراحی و و ایستگاه‌های دیجیتال جدید خدمه است. وزن ناخالص خودرو ۶۶ تن (تن) است که ۱ تن بیشتر از مدل قبلی خود است. این تانک توسط یک خدمه چهار نفره شامل یک فرمانده، یک توپچی، یک لودر و یک راننده هدایت می‌شود. تانک کاملاً دیجیتالی شده می‌تواند با سایر وسایل نقلیه جنگی در گردان‌های تسلیحات ترکیبی قابلیت همکاری داشته باشد در حالی که امکان یکپارچه‌سازی چند دامنه‌ای را برای اشتراک‌گذاری داده‌ها فراهم می‌کند. این تانک که برای کنترل جنگ‌های چند دامنه‌ای طراحی شده است، توانایی خود را برای عملیات در محیط‌های ساحلی برای پشتیبانی از نیروی فرمانده آینده نیروی دریایی سلطنتی حفظ می‌کند. این تانک محافظت شده در تمام شرایط جوی دارای قابلیت شلیک مستقیم و مانور ضد زره خواهد بود. سیستم‌های رصد و هدف گیری چلنجر ۳ این تانک اصلی نبرد مجهز به دید‌های اولیه فرمانده و توپچی دوربرد بهبود یافته با ردیابی خودکار هدف، قابلیت جستجو و شناسایی گسترده و حالت‌های روز و حرارتی برای عملیات در طول روز و شب است.

 

 

 

مشخصات تانک جدید چلنجر ۳

 

 

طراحی‌های الکترونیکی و الکتریکی بیشتر از ارتقاء‌های آینده پشتیبانی می‌کند و پتانسیل رشد قابل توجهی را در دهه‌های آینده فراهم می‌کند. راین متال بی‌ای ئی سیستمز یک قرارداد فرعی ۹۰ میلیون پوندی با گروه تالس، ارائه‌دهنده خدمات هوافضا و دفاعی مستقر در فرانسه، برای سلاح‌های آزیموت ثابت و پانوراما برای مناظر فرمانده و توپچی تانک چلنجر ۳ منعقد کرد. تالس موافقت کرد تا یک سیستم پردازش سیگنال را تامین کند که پیشرفته‌ترین قابلیت‌های ردیابی ویدیویی و WASAD را برای تانک فراهم می‌کند. تسلیحات تانک جدید چلنجر ۳ چلنجر ۳ به آخرین نسل اسلحه ۱۲۰ میلی متری L۵۵A۱ راین متال مجهز شده است. توپ فشار قوی می‌تواند گلوله‌های انرژی جنبشی و مهمات چند منظوره قابل برنامه ریزی نسل جدید، از جمله مهمات با سرعت بالا مانند پرتابه‌های انفجاری بالا را شلیک کند. آخرین فناوری کنترل اسلحه و آتش، قدرت آتش تانک را بیشتر بهینه می‌کند. حفره صاف ۱۲۰ میلی متری راین متال به عنوان یک ارتقاء کلیدی برای چلنجر ۳ در نظر گرفته می‌شود، زیرا دقت، قدرت نفوذ و کشندگی را افزایش می‌دهد و در عین حال تانک را در خط مقدم دیگر تانک‌های مستقر توسط کشور‌های عضو ناتو قرار می‌دهد. در سپتامبر ۲۰۲۳،  راین متال بی‌ای ئی سیستمز با موفقیت شلیک‌های آزمایشی تفنگ صاف ۱۲۰ میلی متری را انجام داد. چلنجر ۳ بریتانیایی سیستم تسلیحاتی ۱۲۰ میلی متری L۵۵A۱ را در پیکربندی L۵۵A۱CR۳ خود برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۳ آزمایش کرد. محافظت از خود تانک جدید چلنجر ۳ انتظار می‌رود ساختار جدید برجک و زره تانک، حفاظت برتری را برای خدمه فراهم کند. چلنجر ۳ همچنین مجهز به سیستم هشدار لیزری، سیستم حفاظت فعال و حفاظت لایه‌ای است که به آن امکان می‌دهد تهدید‌های ورودی را شناسایی و آن‌ها را خنثی کند. این تانک تحت یک کمپین آزمایش الکترومغناطیسی جامع قرار گرفت تا از بقای آن در سخت‌ترین میدان‌های جنگ اطمینان حاصل شود. زیرسیستم‌های برجک توسط مهندسی پیرسون، ارائه‌دهنده خدمات تولید دفاعی مستقر در بریتانیا، ساخته شده‌اند. موتور و تحرک چلنجر ۳ چلنجر ۳ مجهز به موتور ارتقا یافته و قدرتمندتر و سیستم خنک کننده موتور بهبود یافته است. این دستگاه دارای سیستم تعلیق هیدروگاز نسل سوم است که دقت شلیک آن را در حرکت افزایش می‌دهد. تانک نبرد جدید می‌تواند به حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها