آخرین اخبار
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
بازدید:۵۸
روغن‌ها انواع متفاوت با کاربری مختلف دارند که عمده آنها در بازار برای مصرف خوراکی و کاربری وسایل نقلیه از آن استفاده می‌شود.
کد خبر : ۹۲۵۲۵

روغن‌ها انواع متفاوت با کاربری مختلف دارند که عمده آنها در بازار برای مصرف خوراکی و کاربری وسایل نقلیه از آن استفاده می‌شود.

بازار روغن سوخته

این روغن‌ها بعد از استفاده و از دست دادن کاربری و ویژگی هایی خود به روغن سوخته معروف هستند. به طور مثال در خودرو بعد از پیمایش چند هزار کیلومتر، (به طور معمول خودرو ۵ هزار و موتور سیکلت هزار کیلومتر) روغن موتور و سایر روغن‌های مورد استفاده در خودرو کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض مجدد دارند اما این پایان کار نیست.

photo_2024-06-15_17-22-44

این روغن‌های سوخته اعم از روغن‌های خوراکی که در فست فود‌ها و همچنین روغن‌های موتور که در مکانیکی‌ها مورد استفاده قرار گرفته توسط عده‌ای و یا مجموعه‌های مختلف خریداری شده که پس از آن مورد بازیافت قرار می‌گیرد زیرا روغن سوخته از طرفی برای محیط‌ زیست مضر بوده و از طرف دیگر هم هزینه تولید اولیه آن بالاست.

مصارف روغن سوخته

روغن سوخته پس از بازیافت در صنایع، روانکاری ها، قالب‌سازی و... کاربرد فراوان دارد.

هرچند استفاده‌های غیرقانونی از آن نیز گزارش شده است به طور مثال برای قاچاق گازوییل در مرز‌ها مقداری روغن سوخته با گازوییل ترکیب می‌کنند تا رنگ آن تغییر یابد.

قیمت روغن سوخته

یکی از بازار هایی که کمتر به آن اشاره شده و سود خوبی هم در خود دارد بازار خرید و فروش روغن سوخته است.

روغن سوخته به طور کلی نرخ رسمی و ثابتی ندارد و حتی در بازار آن قیمت‌ها متفاوت است حتی خریداران آن از اعلام نرخ در آگهی‌ها اجتناب می‌کنند اما به طور کلی هر ۲۰ لیتر آن حدود ۳۰۰ هزار تومان و هر بشکه آن بالای ۳ میلیون تومان از دارندگان خرید می‌شود.

 
منبع: روزگارخودرو
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها