آخرین اخبار
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
دارندگان خودرو حتما بخوانند؛ یک تصمیم مهم درباره بیمه شخص ثالث خودرو‌ها
بازدید:۴۹۳
رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی گفت: زین پس افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالت خواهد شد.
کد خبر : ۹۲۳۱۸

عباسیان فر رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی گفت: دولت زیان مالی را براساس زیان فیزیکی تعریف کرده بود به طوری که افت ارزش وسائل نقلیه در این نامه اجرایی ماده ۳۰ تعریف نکرده بود که مقرر شد این آئین نامه در ماده۳۰ گنجانده شد.

 

 

عباسیان فر تصریح کرد:افت قیمت در خسارت باید براساس ضربه شدید به خودرو باشد و این نیست که خسارت جزئی به خودرو وارد شود و بیمه افت قیمت، شامل این خودرو شود، دستورالعمل افت قیمت پیش بینی شده است.

 

 

او گفت: افت قیمت فقط یکبار شامل وسائل نقلیه می‌شود، گاهی آسیب‌های جزئی و کلی در تصادفات رانندگی باعث کاهش شدید قیمت خودرو می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا اگر خودرو صفر یا گران‌قیمت باشد، صاحب اوتومبیل هنگام فروش خودروی خود با ضررچشم‌گیری روبه‌رو شود. بر اساس قانون، مسئول پرداخت خسارت افت قیمت خودرو راننده مسبب حادثه خواهد بود.

 

 

رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی بیان کرد:خسارت‌ها براساس شدت حادثه و سابقه تصادف تعلق خواهد گرفت، اگر شخصی در خصوص خسارت خود اعتراض دارند می‌توانند از سوی برخی صاحب نظران خبره و مستقل عمل کنند و سپس از بعد از تایید بیمه مرکزی خسارت پرداخت خواهد شد.

 

 

عباسیان فر در خصوص میزان دستمزد ارزیاب بیمه مرکزی گفت: دستمزد این صاحب نظران چیزی حدود ۳۶۰ الی ۳۷۰ هزار تومان است.

 

 

او افزود:در رابطه با بحث بیمه خودرو‌های متعارف و نامتعارف همان طور که بار‌ها اعلام شده بیمه مرکزی نظر خود را داده و در کمیسیون اقتصادی مجلس هم مصوبات آن انجام شده و این موضوع جزء آخرین مصوباتی است که شاید به صحن علنی مجلس راه پیدا کند. در کل بیمه مرکزی موافق تعیین تکلیف این موضوع است.

در ادامه نمازی ارزیاب رسمی خسارت بیمه گفت:بحث ارزیابی یک کار کارشناسی است ولی متاسفانه در بدنه ارزیابی خسارت این موضوع با جدیت پرداخت نشده است، بیمه گر خودش بیمه و خود سازمان بیمه گر کار کارشناسی را انجام می‌داد و این ضعف بود

او ادامه داد: باید بیمه مرکزی و قانون در این موضوع قدم برمی داشت، چرا که بیمه و خسارت وسائل نقلیه در پی حادثه سلیقه‌ای عمل می‌شد ولی امروز با حضور کارشناسان بیمه مرکزی این موضوع برطرف خواهد شد.

نمازی تصریح کرد: شرکت‌های بیمه گر مکلف به پرداخت خسارت منجر به افت قیمت وسایل نقلیه موتوری شدند. با اصلاح آیین نامه اجرایی بیمه اجباری خسارت‌های وارده به شخص ثالث تصویب شد شرکت‌های بیمه گر مکلف شدند که خسارت‌هایی ناشی از اُفت قیمت وسایل نقلیه موتوری می‌شود را بدون دریافت حق بیمه مضاعف بپردازند، این هدیه خوبی به مردم برای حمایت‌های بیمه‌ای است.

نمازی گفت: به طور کلی کارشناس بیمه باید براساس علم خود میزان افت قیمت خودرو پس از حادثه تصادف ارزیابی کند، معمولا آسیب و صدمه به هر قسمت از خودرو باعث درصد مشخصی افت قیمت خودرو می‌شود. یعنی اینکه بسته به این که چه قسمتی از ماشین آسیب دیده باشد، افت قیمت خودرو بالا و پایین می‌شود.

او تصریح کرد:مشکل ما در خودرو‌های غیر متعارف این است که خسارت در این خودرو‌ها قابل تشخصی از سوی شرکت بیمه گر نبود ولی امروز این آئین‌نامه تخصصی عمل و ارزیابی می‌کند.

نمازی افزود: شرکت‌های بیمه باید خسارت اُفت قیمت خودرو تصادفی را پرداخت کنند همچنین این امر الزام جدی است، هم شورای حل اختلاف هم قوه قضائیه نظر بیمه مرکزی را قبول دارند، ماهم مدافع حقوق مردم هستیم و به ماهم مراجعه کنند پیگیری می‌کنیم تا حقوق‌شان پرداخت شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها