۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
اقدام ویژه قضایی در پرونده سیل مشهد + جزئیات مرگ 8 تن در سیل مشهد
بازدید:۷۷۳
صد انلاین | قاضی پرونده کشته شدگان سیل مشهد از تشکیل هیئت کارشناسی برای تعیین مقصران این حادثه مرگبار خبر داد.
کد خبر : ۹۲۳۰۸

به گزارش صد آنلاین ،  قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در مصاحبه‌ای از رسیدگی ویژه به پرونده سیل مشهد خبرداد و افزود:هیئت کارشناسی برای تعیین مقصران وقوع این حادثه تلخ تشکیل شده است و تحقیقات موشکافانه در این باره ادامه دارد.

 

 

 

اقدام ویژه قضایی در پرونده سیل مشهد + جزئیات مرگ 8 تن در سیل مشهد



قاضی محمود عارفی راد درپاسخ به این سوال که هیئت کارشناسی از چه تخصص‌هایی تشکیل شده است، گفت: افراد متخصص در رشته‌های گوناگون مانند آب، حوادث، شهرسازی و ... قصور اشخاص حقوقی وحقیقی و حتی نهاد‌ها و سازمان‌ها را با دقت بررسی می‌کنند و نتیجه آن را به دادسرا گزارش خواهند داد.

این مقام قضایی با بیان این که استعلاماتی از ارگان‌ها و سازمان‌هایی مانند هلال احمر، آتش نشانی و اداره آب وفاضلاب صورت گرفته است تا چگونگی و روند امدادرسانی و حتی فعالیت‌های انجام شده در قبل و بعد از وقوع سیل را تشریح کنند، تاکید کرد: گزارش‌ها و نظرات نهاد‌ها و سازمان‌های دخیل در ماجرای سیل مشهد مورد بررسی‌های دقیق کارشناسان قرار می‌گیرد تا پس از جمع بندی نهایی و جمع آوری مستندات برای تعیین مقصر یا مقصران سیل، ازآن‌ها بهره برداری قضایی شود.

قاضی عارفی راد اضافه کرد: برخی از نهاد‌ها و یا سازمان‌ها متولیان اموری هستند که در وقوع سیل و یا افزایش خسارت‌های آن نقش دارند به همین دلیل هم تحقیقات گسترده‌ای با دستور مستقیم دادستان مرکز خراسان رضوی دراین باره آغاز شده است و در صورتی که هرکدام از اشخاص حقیقی یا حقوقی قصوری در وقوع این حادثه تاسف بار داشته باشند، با قاطعیت لازم با آن‌ها برخورد خواهد شد.

قاضی ویژه قتل عمد مشهد همچنین به ۸ قربانی سیل در مشهد نیز اشاره کرد وگفت: ۵ تن از قربانیان سیل در میدان انقلاب و کوی سیدی مشهد بودند و ۳ تن دیگر نیز در روستا‌های اطراف طعمه سیل ویرانگر شده اند که همه اولیای دم شناسایی و از آنان تحقیق شده است.

وی ادامه داد: از همان لحظات اولیه گزارش وقوع سیل در مشهد بلافاصله بازدید‌های میدانی از مکان‌های مختلف صورت گرفت و دراین بازدید‌ها موارد تخصصی و قضایی به طور کامل مستندسازی شد تا درپرونده مورد استناد دقیق حقوقی قرارگیرد.

قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به دریافت گزارش پزشکی قانونی درباره قربانیان این حادثه هم اشاره کرد وگفت: نظرات کارشناسی پزشکان قانونی درباره علت دقیق مرگ ۸ قربانی سیل نیز دریافت شده است، اما با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تحقیقات کارشناسی با دقت و سرعت درباره عاملان قصور و یا ترک فعل ادامه دارد.
قاضی ویژه پرونده سیل مشهد با تاکید بر نقش مهم عوامل انتظامی در جمع آوری مستندات موجود خاطرنشان کرد:درهمان آغازین ساعات تحقیق قضایی علاوه بر حضور میدانی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در صحنه‌های حادثه برای جلوگیری از تکرار و گسترش سیل در مناطق مختلف شهری، پرونده‌ای نیز با دستور قاضی محمدحسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) درشعبه ویژه پرونده‌های جنایی تشکیل شد و مورد رسیدگی ویژه قرارگرفت.

قاضی «محمود عارفی راد» درپایان به شهروندان اطمینان داد:ماجرای سیل مشهد از ابعاد گوناگون و زوایای مختلف مورد پایش و کنکاش‌های تخصصی قرارمی گیرد و مردم مطمئن باشند که با مقصران این حادثه تلخ مطابق قانون برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها