۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۹
بازدید:۷۱۶
تیم ملی آلمان نخستین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ را با یک پیروزی پرگل سپری کرد.
کد خبر : ۹۲۲۷۲

بازی افتتاحیه یورو 2024 از ساعت 22:30 شب گذشته (جمعه) به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا شهر مونیخ میان تیم‌های ملی آلمان و اسکاتلند برگزار شد که این بازی با برتری 5 بر یک ژرمن‌ها در یک بازی کاملاً یک‌طرفه به پایان رسید تا تیم میزبان گام اول برای حفظ جام در خانه را محکم برداشته باشد و در عین حال برای مدعیان قهرمانی خط و نشان بکشد.

 


فلورین ویرتز در دقیقه 10، جمال موسیالا در دقیقه 19، کای هاورتس در دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی، نیکلاس فولکروگ در دقیقه 68 و امره جان در دقیقه 3+90 برای آلمان و هم‌تیمی آنها آنتونیو رودیگر در دقیقه 87 با گشودن دروازه خودی به سود اسکاتلند، گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

نیمه اول

فلورین ویرتز در دقیقه 10 روی حرکتی که تونی کروس آغازگر آن بود و با پاس عرضی یاشوا کیمیش از جناح راست همراه شد، توپ را تکضرب به سمت دروازه حریف شلیک کرد که با وجود تأثیرگذاری دروازه‌بان حریف، پس از برخورد با تیر عمودی به گل تبدیل شد.

اسکاتلند اگرچه بعد از دریافت این گل از لاک دفاعی خارج شد اما تنها 9 دقیقه بعد، ژرمن‌ها برتری‌شان را با زدن دومین گل به حریف تحمیل کردند و این بار جمال موسیالا توپی که توسط ایلکای گوندوگان روی محوطه جریمه اسکاتلند فرستاده شد و کای هاورتس جلوی پایش قرار داد را با ضربه‌ای بی‌رحمانه به طاق دروازه حریف کوبید.

ویرتز و موسیالا با گل‌هایی که زدند به ترتیب با 21 سال و 42 روز و 21 سال و 109 روز سن، به جوانترین گلزنان تاریخ آلمان در جام ملت‌های اروپا تبدیل شدند. با گلزنی این دو نفر، آلمان اولین تیم در تاریخ یورو است که در یک بازی دو گلزن 21 ساله یا جوان‌تر داشته است.

نیمه دوم

پیروزی پرگل نیمه نخست از عطش آلمانی‌‌ها برای زدن گل‌های بعدی کم نکرد و این تیم در همان دقایق نخست نیمه دوم این شانس را داشتند که دروازه حریف را باز کنند اما واکنش‌های دروازه‌بان حریف، مانع از رخ دادن این اتفاق شد. ناگلسمان که به نوعی از پیروزی تیمش اطمینان حاصل کرده بود، در دقیقه 63 دو گلزن تیمش هاورتس و ویرتز را از میدان خارج کرد تا انرژی آنها را برای بازی‌های بعدی حفظ کند. در همین حال، 10 نفره بودن حریف بریتانیایی به این تیم اجازه نمی‌داد که بی‌محابا دست به حمله بزند و ریسک دریافت گل‌های بیشتر را قبول کند. خروج دو گلزن ژرمن‌ها پایان گلزنی این تیم نبود و نیکلاس فولکروگ که به جای هاورتس به میدان رفت، در دقیقه 68 با شلیکی به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت، کنج دروازه اسکاتلند نگون‌بخت را هدف کرد و هیچ راهی برای مهار ضربه‌اش توسط آنگوس گان باقی نگذاشت. به این ترتیب چهارمین گل مانشافت رقم خورد تا رکورد جدیدی برای قاطعانه‌ترین پیروزی در بازی افتتاحیه جام ملت‌های اروپا ثبت شود.

قاطعانه‌‌تر شدن برتری آلمانی‌ها به ناگلسمان اجازه داد که دیگر گلزن تیمش، جمال موسیالا را هم از زمین بازی خارج کند و به جای او توماس مولر کهنه‌کار را به میدان بفرستد، کسی که با ثبت یکصد‌و‌سی‌امین بازی ملی‌اش در کنار لوکاس پودولسکی در رده سوم بازیکنان دارای بیشتری بازی ملی برای آلمان قرار گرفت (تنها لوتار ماتئوس با 150 و میروسلاو کلوزه با 137 بازی بالاتر از مولر قرار دارند).

در دقیقه 88 بازی در حالی که به نظر می‌رسید دو تیم خودشان را برای شنیدن سوت پایان آماده کرده‌اند، برخلاف جریان مسابقات، اسکاتلند به گل رسید، گلی که نه توسط یکی از بازیکنان این تیم بلکه توسط آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی‌ها و گشودن دروازه خودی رقم خورد. مدافع رئال مادرید به صورت ناخواسته توپ را با ضربه سر رو به عقب برگرداند اما ارتفاع توپ بالاتر از چیزی بود که دست مانوئل نویر به آن برسد و به این ترتیب دروازه ژرمن‌ها باز شد و آنها نتوانستند پیروزی‌شان را با کلین‌شیت همراه کنند. تلخی این گل به خودی را امره جان - بازیکنی که به جای تونی کروس به میدان رفت - با شلیکی از راه دور در دقیقه 3+90  و ثبت پنجمین گل ژرمن‌ها برطرف کرد و به این ترتیب قاطعانه‌‌ترین پیروزی در تاریخ بازی افتتاحیه جام ملت‌های اروپا رقم خورد.

در نهایت آلمان با یک پیروزی قاطع و روحیه‌بخش گام اول را برداشت تا خودش را برای بازی دوم مقابل مجارستان که روز چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران برگزار می‌شود آماده کند. اسکاتلند نیز در بازی بعدی‌اش در همان روز از ساعت 22:30 به مصاف سوئیس می‌رود.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها