آخرین اخبار
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
بالاخره پرداخت حقوق بازنشستگان با متناسب‌سازی ۴۰ درصدی قطعی شد ؟
بازدید:۱۵۶
حقوق بازنشستگان در سال 1403 با افزایش 20 درصدی مواجه می شود. افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال 1402 بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند.
کد خبر : ۹۲۲۵۶

بالاخره پرداخت حقوق بازنشستگان با متناسب‌سازی ۴۰ درصدی قطعی شد

 

 

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه می شود. افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند.

 


منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی  دستمزد بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

 

 

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد. 
این نماینده مجلس بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی دستمزد بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند. 

 


مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی دستمزد بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی دستمزد بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها