۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
بازدید:۶۲۸
در طول تاریخ لیگ برتر استقلال فرصت گرفتن ۳ جام قهرمانی دیگر را هم داشت ولی آن را تقدیم رقیب سنتی کرد
کد خبر : ۹۲۱۸۹

پرسپولیس با ۹ قهرمانی در تاریخ لیگ برتر، پرافتخارترین تیم این رقابت ها به حساب می آید و اختلاف فاحشی با سایر تیم های لیگ دارد. استقلال به عنوان رقیب سنتی و همیشگی قرمزها در لیگ برتر با کسب ۴ عنوان قهرمانی در رده سوم تیم های پرافتخار لیگ برتر قرار دارد. استقلال در طول سال های اخیر فرصت قهرمانی در ۴ دوره دیگر لیگ برتر را هم داشتند ولی فرصت سوزی کردند و خودشان جام قهرمانی لیگ برتر را تقدیم پرسپولیس کردند. در لیگ اول استقلال با یک مساوی در انزلی قهرمان می شد ولی آبی ها مقابل ملوان شکست خوردند تا پرسپولیس با برد مقابل فجرسپاسی قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود.

مورد بعدی در لیگ هجدهم اتفاق افتاد. استقلال با شفر دربی را باخت ولی باز هم با توجه به تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان فرصت داشت تا با پیروزی مقابل پدیده به صدر جدول برسد. یحیی گل محمدی سرمربی وقت پدیده موفق شد استقلال را در مشهد شکست دهد تا راه برای قهرمانی پرسپولیس هموار شود.

مورد سوم به لیگ بیست و دوم برمی گردد. پرسپولیس تیم سوم جدول بود و دربی برگشت به نوعی فینال لیگ محسوب می شد و این پرسپولیس بود که با تک گل آل کثیر استقلال را شکست داد و با توجه توقف سپاهان مقابل ملوان موفق شد به صدر جدول برسد و در نهایت هم قهرمان لیگ شود. آخرین مورد به همین امسال و لیگ بیست و سوم برمی گردد. جایی که استقلال هفته ها صدرنشین بود و می توانست با پیروزی مقابل نساجی صدرنشین بماند ولی توقف بدموقع شاگردان نکونام در قائمشهر باعث شد تا پرسپولیس صدرنشین شود و در نهایت هم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها