آخرین اخبار
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
بازدید:۵۸۲
صد آنلاین | تحقیقات در پرونده کلاهبرداری موسوم به کوروش کمپانی در شرایطی ادامه دارد که تعداد شاکیان پرونده از 7 هزار نفر بیشتر شده است.
کد خبر : ۹۱۶۹۵

به گزارش صد آنلاین ، تحقیقات در پرونده کلاهبرداری موسوم به کوروش کمپانی در شرایطی ادامه دارد که تعداد شاکیان پرونده از 7 هزار نفر بیشتر شده است. 

 

 

 

 

 

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی، گفت: مردم مراقب باشند و پول خود را در اختیار افرادی که نمی‌شناسند، قرار ندهند؛ اولین نکته این است که شخصا باید از دارایی خود مراقبت کنیم؛ دوم اینکه دستگاه قضا همواره تاکید کرده در جایی که مردم ضرر کردند و کلاه‎برداری به هر نحوی رخ داده، تلاش کرده حقوق مردم را در کوتاه‌ترین زمان استیفا کند. جهانگیر با اشاره به اینکه معمولا کسانی که هدفمند و سازمان‎یافته نسبت به بردن پول مردم اقدام می‌کنند وقتی کار به دستگاه قضایی کشیده می‌شود و فرد مجرم دستگیر می‌شود، معمولا اموالی که از این فرد یا افراد بدست می‌آید، تکافوی خسارت مال‎باختگان را نمی‌دهد لذا اینجا دستگاه قضایی با موضوعی روبرو می‌شود که به چه نحو حقوق مالباختگان را از اموالی که کشف شده، تامین کند، اضافه کرد: یک روش اینگونه است که به نسبتی که افراد پول گذاشته اند، حقوق شان را پرداخت کنیم، این در یکجا ممکن است از نظر قانونی درست باشد در این صورت دائما شکات باقی می‌مانند و همیشه با این روبرو هستند، حجم زیادی از افراد درصدی از پول خود را دریافت می‌کنند. جهانگیر با بیان اینکه بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر با مطالبه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شکایت خود را در پرونده «کوروش کمپانی»، ثبت کرده‌اند، اعلام کرد که دادستان تهران هم دستور داده تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا در مرحله اول بتوان حقوق مال‎باختگان را تامین کرد. سخنگوی قوه قضاییه همچنین با اشاره به اینکه در رابطه با متهم در پرونده «کوروش کمپانی» املاکی در اصفهان و تعدادی خودروی مدل بالا در کیش و امارات شناسایی و توقیف شده است، گفت: از طریق مراجع بین‎المللی و اینترپل کار‌ها را دنبال می‌کنیم تا متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها