۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
بازدید:۴۸۰
تیم ملی فوتبال کشورمان هفت سال قبل در چنین روزی صعود ارزشمند و قاطعانه‌ای به جام جهانی داشت.
کد خبر : ۹۱۵۸۸

تیم ملی فوتبال ایران که با کارلوس کیروش پا به پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ گذاشته بود، هفت سال قبل در ۲۲ خرداد ماه یکی از صعودهای مقتدرانه و بی‌دغدغه خود به جام جهانی را جشن گرفت.


کیروش و شاگردانش که ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۶ در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان بودند، حریف خود را با دو گل شکست دادند تا صعودشان به جام جهانی روسیه قطع شود و دو بازی باقیمانده مقابل کره جنوبی و سوریه جنبه تشریفاتی به خود بگیرد. در نیمه اول آن بازی سردار آزمون ما را به گل رساند و در اوایل نیمه دوم صاحب ضربه پنالتی شدیم که البته توسط مسعود شجاعی از دست رفت اما مهدی طارمی مهاجم اسبق پرسپولیس که تا چندی دیگر او را با لباس اینترمیلان خواهیم دید، گل دوم را زد تا خیال ایران از بابت پیروزی و صعود راحت شود.

نکته جالب توجه دیگر در مورد بازی مذکور اینکه الکساندر نوری، مربی سرشناس و دورگه ایرانی- آلمانی به عنوان تماشاگر ویژه در ورزشگاه آزادی حاضر شد و بازی را از نزدیک دید. مربی که طی چند سال اخیر بارها نامش برای هدایت تیم‌های باشگاهی ایران مطرح شده اما هیچ کدام جنبه واقعیت به خود نگرفته است.

نکته دیگر این‌که دقیقا در سالگرد آن مسابقه و صعود شیرین به جام جهانی، امشب هم دوباره در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان هستیم و نه تنها با پیروزی بلکه حتی با کسب یک مساوی هم می‌توانیم تحت عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شویم. گویی تقدیر ازبکستان با ایران در ادوار مختلف رقابت‌های جام جهانی گره خورده است چون این سومین بار محسوب می‌شود که ما در پیکارهای انتخابی مهمترین تورنمنت فوتبال جهان با ازبک‌ها هم‌گروه هستیم و غیر از یک بازی در بقیه جدال‌ها هرگز به آن‌ها نباخته‌ایم.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها
توهین سخنران مراسم ستاد پزشکیان به رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی|ویدئو