آخرین اخبار
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
خبر فوری از میزان واریز مستمری مددجویان بهزیستی / افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان!
بازدید:۱۹۸
رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود درباره افزایش مستمری مددجویان بهزیستی توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : ۹۱۲۷۴

طبق خبر‌های رسیده مستمری ماهانه این گروه از مددجویان بهزیستی بانک رفاه ۴۰ درصد افزایش یافت.

 

 

حسن غربا رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود درباره افزایش مستمری مددجویان بهزیستی این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.

 

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: مستمری مددجویان بهزیستی زیر پوشش این شهرستان در سال ۱۴۰۳ افزایش ۴۰ درصدی داشت.

 

 

حسن غربا به رسانه‌ها افزود: بر اساس این افزایش، مستمری مددجویان یک‌نفره به ۱۰ میلیون ریال رسید.

 

 

وی با بیان اینکه مستمری خانواده‌های ۲ نفره ۱۴ میلیون ۲۰۰ هزار ریال تعیین شد، ابراز کرد: مستمری ماهانه برای خانواده‌های سه نفره ۲۰ میلیون ریال، خانواده‌های چهار نفره ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و خانواده‌های پنج نفره ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شد.

 

 

این مسوول به نگاه ویژه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور شهید به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: به همت دولت سیزدهم، سه هزار و ۶۳۹ توان‌خواه و خانواده‌هایشان در حوزه توانبخشی این شهرستان از مستمری ماهیانه برخوردار هستند

 

 

وی از افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری به ۵۶۱ توان‌خواه خبر داد و اظهار کرد: ماهیانه بیش از ۱۱ میلیارد ریال حق پرستاری به حساب این توان‌خواهان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: حق پرستاری از افراد دارای ضایعه نخاعی به مبلغ ۲ و میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز به ۱۳۸ توان‌خواه هر ماه پرداخت می‌شود.

 

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در راستای اجرای بند ۲ تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۳ مستمری مددجویان بهزیستی به طور مستقیم به حساب ذینفع نهایی (حسب مورد سرپرست خانوار) بر اساس کدملی واریز می‌شود.

حدود ۱۰ هزار نفر مددجو ، معلولان، مستمری بگیران با احتساب اعضای خانواده‌هایشان زیر پوشش بهزیستی شاهرود هستند.

کمک‌هزینه خرید لوازم بهداشتی اردیبهشت ماه با ۱۳ روز تاخیر مطابق سال گذشته و بدون هیچ‌گونه افزایشی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و خیلی شدید آسیب نخاعی و بسترگرا واریز شد.

گفتنی است درصورتی‌که این مبلغ برای شما واریز نشده یا نمی‌شود، برای دریافت آن باید از طریق مددکار یا بهزیستی شهر خود اقدام کنید.

بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان) از عدم واریزِ کمک هزینه لوازم بهداشتی به معلولان آسیب نخاعی و بسترگرا خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی هنوز مبلغ ۶۰۰ هزار تومانی که بابتِ هزینه لوازم بهداشتی به معلولان آسیب نخاعی و بسترگرا تعلق می‌گیرد را پرداخت نکرده است. این موضوع تبعاتِ بسیاری برای افرادِ دارای معلولیت دارد. تعلل در پرداختِ این کمک هزینه بازی با جانِ آن‌هاست و این را متاسفانه درک نمی‌کنند!

مروتی بیان کرد: عدم دسترسیِ به موقع به لوازم بهداشتی، عواقب جبران‌ناپذیری برای این افراد به دنبال دارد. عفونت‌های شدید، زخم بستر، مشکلات گوارشی و ادراری و حتی مرگ، بخشی از این خطرات هستند.

شرایطِ زندگی برای معلولان خیلی سخت است و معلولان قطع نخاعی و بسترگرا شرایطِ بسیار بدتری دارند. با این وضعیتِ افزایشِ روز به روزِ قیمتها، کمک هزینه بهداشتیِ معلولان هنوز برای سال جدید افزایش پیدا نکرده است. به طوریکه این کمک هزینه ۶۰۰ هزار تومانی تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های لوازم بهداشتی معلولان بسترگرا را پوشش می‌دهد. این در حالی است که تأمین لوازم بهداشتی برای یک فرد آسیب نخاعی یا بسترگرا، حداقل ۶ تا ۷ میلیون تومان در ماه هزینه دارد.

وی بیان کرد: طی یک هفته اخیر، قیمت کمک هزینه لوازم بهداشتی حدود ۱۵ درصد گران‌تر شده است. با ۶۰۰ هزار تومانی که هنوز پرداخت نشده است، چگونه فردِ قطع نخاعی می‌تواند حداقل لوازم بهداشتیِ مورد نیاز خود را تأمین کند؟

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها