آخرین اخبار
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
واریز ۱/۲۰۰/۰۰۰تومان یارانه اضافه از فردا برای خانوارهای دو فرزند + نحوه استعلام یارانه با کد ملی
بازدید:۳۶۹۹۳
شبکه ملی اعتبار که به اختصار “شما” نامیده می‌شود، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست‌گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است. در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) رفتار حمایتی براساس هر کدملی تعریف می‌شود؛ یعنی هر فرد در هر کجای ایران که دارای کد ملی باشد به صورت دقیق و بدون انحراف از سیاست‌گذاری‌های رفاهی بهره‌مند خواهد شد. در قدم‌های بعدی برنامه نیاز و شرایط زندگی و با توجه به پایش‌های دقیق، امکان بهره‌مند شدن از حمایت‌های اختصاصی و مناسب هر فرد با تخصیص اعتبار وجود دارد.
کد خبر : ۹۱۰۰۸

شرکت در این طرح کاملا اختیاری است؛ یعنی به هر خانوار این اختیار داده می‌شود که در صورت تمایل از اعتبار تخصیص داده شده استفاده کند. در صورت عدم استفاده، اعتبار سوخت خواهد شد.

 

 

برای بهره‌مندی از مزایای طرح، نیاز به ثبت‌نام، مراجعه یا ارائه مدارک نبوده و امکان خرید اعتباری به صورت خودکار برای تمامی افرادی که مشمول دریافت یارانه بوده و در دهک‌های یک تا هفت هستند فعال می‌شود.

 

 

نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست، بلکه با استفاده از تمام کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است، می‌توان از این اعتبار استفاده کرد. این امکان نیز فراهم خواهد شد که سرپرستان خانوار با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که متعاقبا ایجاد می‌شود، مجوز استفاده از این اعتبار را به هر یک از خانواده خود اعطا کنند.

 

 

در این طرح هیچ محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری خاص و با یک کیفیت ثابت وجود ندارد؛ به عنوان مثال اشخاص می‌توانند بر اساس انتخاب و سلیقه خود از میان تمامی روغن‌های موجود در بازار خرید کنند و انتخاب محدود به برند یا دسته خاصی از روغن‌ها نیست. در پایان خرید و در زمان پرداخت، اشخاص مبلغ مشخصی از فاکتور خرید را به صورت نقد یا از کارت بانکی خود پرداخت کرده و مابقی از اعتبار آنها کسر می‌شود. فروشگاه‌های مجاز در نرم‌افزار کاربردی «شما» نمایش داده می‌شوند، در ادامه نیز تمامی فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌های کوچک و بزرگ به تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

 

 

باید دانست که در آخرین مرحله واریز یارانه، هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند در زمره دهک ۱۰ جامعه بوده‌اند و از فرایند دریافت یارانه حذف شده‌اند. اما در صورت اعتراض، به سامانه www.hemayat.mcs.gov.ir مراجعه کنند.

 

 

افرادی که جهت دریافت یارانه جامانده و یا از قلم افتاده‌اند،‌ در صورتی که بالای ۱۸ سال سن داشته و شماره تلفن همراه بنام خودشان باشد و دارای حساب بانکی بنام خود هستند می‌توانند به صورت خانوار مستقل در سامانه My Gov.ir ثبت‌نام کنند./اقتصادانلاین
افزایش رقم یارانه نقدی با این روش

در این طرح، مشمولان دریافت یارانه می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی ، از یارانه یک ماه آینده خود در قالب خرید اعتباری نسبت به تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی خانوار اقدام کنند.

از ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی مواجه و در صورتی که حداقل ۷۰ درصد یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ گروه کالایی خرید کنند، می‌توانند از ۲۰ درصد افزایش اعتبار برخوردار شوند. به عبارت دیگر، تا سقف چهار میلیون ریال خرید کنند.

برای ثبت نام و استعلام میزان و مانده اعتبار کالابرگ الکترونیکی، می‌توانید به سامانه shoma.sfara.ir مراجعه کنید یا از طریق شماره گیری کد ۵۰۰۱۴۶۳# اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید۳.

این طرح اختیاری است و مشمولان یارانه این اختیار را دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه نمایند. استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی فقط از فروشگاه‌هایی که به سامانه کاربردی متصل می‌باشند، امکان‌پذیر است.
چندی پیش خبری منتشر شد که اعلام می‌کرد امکان استفاده از کالابرگ الکترونیک برای یارانه‌بگیران در اپلیکیشن شما ، وجود دارد این اپلیکیشن دارای امکاناتی است که استفاده مشمولان از یارانه را آسان تر می کند .

در هفته های گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تداوم اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال جاری خبر داد.

وی اعلام کرد که واریز کالابرگ تا ۱۰ ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد. این یارانه پیش از این هجدهم هر ماه واریز می شد؛ اما هنوز زمان دقیق واریز کالابرگ در خرداد ماه مشخص نشده است.

اما در این بین رونمایی از یک سامانه امکان استفاده از کالابرگ را ساده تر کرده است، شبکه ملی اعتبار که به اختصار “شما” نامیده می‌شود، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است. در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) هرفرد در هر کجای ایران که دارای کدملی جمهوری اسلامی ایران باشد به صورت دقیق و بدون انحراف از سیاست گذاری‌های رفاهی بهره‌مند خواهد شد.
سامانه ملی اعتبار shoma.sfara.ir “شما”  یارانه کالابرگ الکترونیک

اخیرا” گزارشی منتشر شد که هموطنانی که مایلند یارانه خود را به صورت کالابرگ دریافت کنند، می‌توانند به سامانه شبکه ملی اعتبار (شما) مراجعه کنند. یکی از کاربردهای سامانه شما یارانه shoma.sfara.ir (شما) شبکه ملی اعتبار این است که افراد می توانند یک ماه زودتر، یارانه ی ماه بعد خود را خرج کنند. تضمین قیمت کالاهای طرح برای اعضای شبکه ملی اعتبار از مزایای این طرح است. برای این کار لازم است، اپلیکیشن خرید اعتباری شما را دانلود کنید.

با نصب اپلیکیشن شما، می توانید فروشگاه های عضو شبکه ملی اعتباری را پیدا کنید و از آن فروشگاه ها به صورت اعتباری خرید کنید.

خدمات سامانه شما shoma.sfara.ir

اگر سرپرست خانواده هستید، میتوانید اعتبار مانده یارانه خودتان را در «اپلیکیشن شما» ببینید.

با نصب اپلیکیشن شما می توانید پای حساب یارانه ماه بعد خودتان، از فروشگاه های منتخب خرید اعتباری کنید.

با خرید در شبکه ملی اعتبار، قیمت کالاهای طرح در ماه های آتی نیز برای شما ثابت خواهد ماند. در صورت افزایش قیمت هر کالا، سهم پرداختی شما ثابت خواهد ماند.

در این سامانه چند ده هزار فروشگاه زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای در استان‌های مختلف عملیاتی شده تا مردم بتواند نیازهای خود را در قالب ۱۱ کالای اساسی اعلام شده، تامین کنند.
استعلام مانده اعتبار یارانه از طریق برنامه شما و کد دستوری

برای واریز اعتبار پیامک ارسال نمی شود.جهت استعالم از دوطریق روش زیر
۱.از طریق شماره گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲ .با استفاده از برنامه کاربردی “شما” (فارا) که می‌توانید از طریق برنامه های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید. گوشی های دارای سیستم عامل IOS باید یه صورت مستقیم از سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دانلود کنند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها