آخرین اخبار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
بازدید:۲۸۰
با پایان یافتن آخرین روز قرارداد کارگران معادن مس جبل الطارق، طی مذاکرات با نمایندگان شرکت هیچ توافقی حاصل نشده و کارگران اقدام به اعتصاب کردند.
کد خبر : ۸۹۹۸۳

 روز شنبه بیش از ۵۰۰ کارگر در معدن مس جبل الطارق، در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب جزیره پرنس جورج در شمال آفریقا، کار خود را ترک کردند. 

 

 

اعضای اتحادیه‌های کارگری معادن جبل الطارق، پس از گفتگوهای درون سازمانی خود، به اعتصاب رأی دادند زیرا شرکت بهره‌بردار کانادایی مستقر در ونکوور، از مذاکره درباره تغییر مفاد قرارداد جمعی جدید خودداری کرده است. 

 

 

گزارش کارگران حاکی از این است با پایان یافتن آخرین روز قرارداد کارگران معادن مس جبل الطارق، طی مذاکرات با نمایندگان شرکت هیچ توافقی حاصل نشده و کارگران اقدام به اعتصاب کردند. 

 

 

حدود ۵۵۰ کارگر در این معدن، دومین معدن روباز مس کانادایی و بزرگترین کارفرما در منطقه شمال آفریقا شاغل هستند. 

 

 

معادن Taseko نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات در معدن متوقف شده است. جبل الطارق کشوری عضو دولت‌های مشترک المنافع انگلیس است که تحت نفوذ بریتانیا اداره می‌شود و بیشتر معادن و بنادر آن توسط شرکت‌های کانادایی مدیریت می‌شوند اما ساکنین آن بیشتر شامل اعراب مهاجر مراکش هستند. 

 

 

استوارت مک‌دونالد، رئیس و مدیرعامل معدن Taseko، اعلام کرده است: شرکت تصمیم گرفته به طور سیستماتیک عملیات استخراج و تصفیه مس را قبل از ضرب‌الاجل نیمه‌شب تعطیل کند و معدن در حال حاضر تحت مراقبت و نگهداری است و تنها کارکنان ضروری که سیستم‌های حیاتی را مدیریت می‌کنند، در مجموعه حاضر هستند.

 

 

وی تاکید کرده است: این شرکت به فرآیند چانه زنی و دستیابی به یک توافق عادلانه و عادلانه متعهد است.

 

انتهای پیام/222221

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها