۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
بازدید:۳۸۲
صد انلاین | بیش از 100 هنرمند، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و بازیگر انگلیسی خواستار ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر : ۸۹۸۴۱

 

به گزارش صد آنلاین ،  گاردین نوشت: بازیگرانی از جمله استیو کوگان، میریام مارگولیز و جولیت استیونسون با پیوستن به موزیسین ها، نویسندگان و کارگردانان دیگر از «کِر استارمر» خواسته اند تا در صورت انتخاب بعنوان نخست وزیر جدید بریتانیا فروش اسلحه به اسرائیل را متوقف کند.

 

 

 

پالوما فیث خواننده، مایک لی فیلمساز و مایکل روزن نویسنده از جمله بیش از 100 شخصیت مشهوری هستند که نامه مشترکی را امضا کرده و خواستار توقف روند ارسال سلاح به اسرائیل شده‌اند. هماهنگ کننده این اقدام موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی «هنرمندان برای فلسطین» است. در این نامه از رهبر حزب کارگر خواسته شده است «در برابر جنایات اسرائیل در غزه» اقدام کند.

در این نامه از استارمر، به عنوان یک وکیل سابق حقوق بشر، خواسته شده است تا در صورت پیروزی در انتخابات عمومی، «تعهد [بریتانیا] به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را با توقف فروش تسلیحات به اسرائیل نشان دهد».

ممکن است حزب کارگر انگلیس در انتخابات آتی و سراسری بریتانیا پیروز شده و به 14 سال زمامداری محافظه‌کاران در این کشور پایان دهند.  کِر استارمر هم شانس زیادی برای نخست وزیر شدن در فردای پیروزی حزب کارگر دارد.

این نامه در پی فشارهایی است که قبلاً توسط شهردار لندن، صادق خان و انس سروررهبر حزب کارگر اسکاتلند و همچنین بیش از 50 نماینده حزب کارگر بر توقف صادرات سلاح به اسرائیل منتشر شده است.

در این نامه آمده است: «به عنوان یک وکیل سابق حقوق بشر، شما فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد تغییرات معنادار با پایان دادن به همدستی بریتانیا در جنایات جنگی در غزه دارید. بریتانیا دیگر نباید در نسل کشی مردم فلسطین شریک باشد. از روز هفتم اکتبر به تلافی کشته شدن 1139 اسرائیلی، بیش از 35 هزار نفر از مردم غزه که عمدتاً زن و کودک هستند کشته شده‌اند.»

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها