۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
بازدید:۲۶۲
صد انلاین | سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که مسکو به کودکان دونباس خیانت نخواهد کرد و به حمایت از آنها ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۸۹۵۶۹

به گزارش صد آنلاین ، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مقامات اوکراین به فرزندان دونباس قول داده‌اند که برای همیشه «شهروند درجه دو» باقی بمانند.

 

 

 

 

 

زاخارووا تاکید کرد که روسیه برای کمک به این کودکان شتافت، زیرا فدراسیون روسیه تسلیم نمی‌شود و خیانت نمی‌کند.

این مقام ارشد روسیه به خبرگزاری تاس گفت: این دقیقاً همان چیزی است که ما باید به نسل جدید بگوییم؛ من می‌خواهم به همه والدین بگویم؛ این را به فرزندان خود بگویید این روز جهانی کودک است و وقتی آن‌ها در مورد این موضوع پرس و جو می‌کنند، از آن‌ها به عنوان نمونه‌ای از زندگی کودکان دونباس یاد کنید.

وی تاکید کرد: مسئله حمایت از کودکان به معنای واقعی کلمه وارد همه خانه‌ها شده است؛ کسانی هستند که کمک‌های بشردوستانه جمع آوری می‌کنند، کسانی که پول انتقال می‌دهند، کسانی که در جبهه می‌جنگند تا آینده این کودکان را تضمین کنند و کسانی که یتیمان را به فرزندی قبول می‌کنند. ما این کار را انجام می‌دهیم.

همکاری فرانسه با روسیه درباره حمله تروریستی کروکوس

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه، گفت که کشورش با روسیه در مورد حمله تروریستی کروکوس که با وجود اختلاف نظر‌ها نمونه‌ای از مشارکت در مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود، در تماس است.

این مقام فرانسوی بیان کرد: فرانسه به دلیل حفظ ارتباط با مقام‌های روسیه در مورد حمله کروکوس مورد انتقاد قرار گرفت، اما سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه برخی از عناصر اطلاعاتی را در اختیار داشتند که می‌توانست به بخشی از شواهد تبدیل شود [در تحقیقات]و اجازه دهید حقیقت حملات را بدانیم.

تهدید شرکت‌های چینی از سوی واشنگتن به بهانه همکاری با روسیه

کورت کمبل، معاون اول وزیر خارجه آمریکا تهدید کرد که به بهانه حمایت از مجتمع صنعتی دفاعی روسیه، شرکت‌های چینی را تحریم خواهد کرد.

کمپبل در پاسخ به سوالی در مورد احتمال قرار دادن مقامات و بانک‌های چین در فهرست سیاه گفت: من فکر می‌کنم که ما در درجه اول بر شرکت‌های چینی متمرکز شده ایم که بسیار از روسیه حمایت می‌کنند.

لیو بینگو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن پیش از این گفته بود که آمریکا «اطلاعات گمراه کننده‌ای را منتشر می‌کند که چین از روسیه حمایت نظامی می‌کند.»

مجوز بایدن به اوکراین درباره استفاده از تسلیحات آمریکایی

منابع آگاه به پولیتیکو فاش کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود را دربار ه اجازه به نیرو‌های اوکراینی برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی علیه اهدافی در داخل خاک روسیه گرفته است.

به گفته منابع این روزنامه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع و چارلز براون رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا از طریق فناوری ویدئویی با ولادیمیر زلنسکی که به طور رسمی تماس گرفت، تماس گرفتند. از کاخ سفید خواست که محدودیت‌های استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط نیرو‌های اوکراینی را لغو کند و تدارکات دفاع هوایی و ضد تانک را تسریع بخشد.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها