آخرین اخبار
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
این نقطه از ایران سرزمین گنج‌هاست
بازدید:۱۱۰
صد آنلاین | کلات نادری در خراسان رضوی به «سرزمین گنج‌ها» معروف است و یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آب‌وهوای کوهستانی به‌حساب می‌آید.
کد خبر : ۸۸۹۱۵

به گزارش صد  آنلاین، اسم سفر و گردشگری که می‌آید، ذهنمان می‌رود سمت جنگل‌های شمال کشور و دریا و متعلقاتش. اگربخواهیم خیلی متفاوت فکر کنیم، نهایتا کیش، قشم، اصفهان و شیراز را تصور می‌کنیم. اما آنقدر منطقه گردشگری بکر در ایران هست که شاید تا به حال اسمش هم به گوشتان نخورده باشد، یا درباره‌اش شنیده باشید، اما هیچ وقت فکر رفتن به این نقاط را نکرده باشید.

 

 

این نقطه از ایران سرزمین گنج‌هاست

 

 



کلات نادری در خراسان رضوی یکی از همین مکان هاست که به «سرزمین گنج‌ها» معروف است و یکی از محبوب‌ترین مقصد‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آب‌وهوای کوهستانی به‌حساب می‌آید. معروف‌ترین بنای تاریخی کلات، کاخ خورشید است که در زمان نادرشاه افشار در شهر کلات ساخته شده و علاوه بر اینکه اقامتگاه نادرشاه بوده به‌عنوان خزانه‌ای برای نگهداری جواهر‌ها و غنایم هم مورد استفاده قرار می‌گرفت. از همین رو کلات نادری از قدیم سرزمین گنج‌های ایران هم نام داشته است. کاخ خورشید در سال ۱۳۱۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

با این همه، بسیاری از ساکنان این بهشت گمشده به‌دلیل بی‌توجهی یا غفلت از صنعت گردشگری و بومگردی به شهر‌ها برای کسب درآمد و معیشت مهاجرت کرده‌اند و آن‌ها که در روستا‌ها مانده بودند یا به‌دلیل سن بالا، پای راه‌رفتن نداشته یا نتوانسته‌اند با زندگی شهری، خود را به اجبار مطابقت دهند، با کمترین درآمد به زندگی ادامه داده‌اند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری چند قطبی می‌شود؟/ آیا به مرحله دوم می‌رود؟