آخرین اخبار
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
بازدید:۱۹۴
صد آنلاین | واشنگتن پست از بررسی دو اقدام تشدید‌کننده بحران اوکراین توسط رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.
کد خبر : ۸۸۸۷۹

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از واشنگتن پست، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا  به دنبال «تنبیه» پکن به دلیل ارائه فناوری‌های محوری به مسکو و لغو محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های کوتاه‌برد آمریکا توسط اوکراین برای حمله به خاک روسیه است.

 

 

 

«دیوید ایگناسیوس»، تحلیلگر این روزنامه نگار روز گذشته –سه شنبه- در مقاله ای نوشت که این دو اقدامات خصمانه جدید و سخت با هدف مقابله با پیشرفت‌های روسیه در اوکراین انجام می وشد و بررسی چنین اقداماتی در حال حاضر نشان دهنده نگرانی روزافزون دولت آمریکا درباره ضعف اوکراین در میدان جنگ است.

ایگناسیوس گفت که نقاط ضعف اوکراین تا حدی به دلیل تاخیرهای طولانی در ارسال تسلیحات ایالات متحده افزایش یافته است، اما در عین حال بسیاری از تسلیحات مانند تانک های آبرامز، سامانه های موشکی هیمارس و جنگنده های اف- ۱۶  که ایالات متحده امیدوار بود به وسیله آنها از اوکراین حمایت کند، مشخص شد معلوم شد که در برابر نفوذ پهپادها، پارازیت های الکترونیکی و پدافند هوایی روسیه آسیب پذیر هستند.

بر اساس این مقاله، مقام های آمریکایی نگران اقدام روسیه به بسیج نیروها و تجهیزات در نزدیکی مرز برای حمله به خارکیف و دیگر شهرهای شرق اوکراین هستند.

این در حالی است که توپخانه و موشک های کوتاه برد ایالات متحده می توانند این اهداف را بدون حمله به عمق روسیه مورد اصابت قرار دهند، ایالات متحده در حال حاضر استفاده از آنها را محدود می کند زیرا همچنان قادر به هدف قرار دادن مراکز بزرگ لجستیکی روسیه و مراکز بسیج نیرو در سراسر مرز نیست.

ایگناسیوس پیش بینی کرد که این وضعیت ممکن است تغییر کند، زیرا احتمالا سایر کشورهای ناتو بایدن را برای کاهش ضوابط تحت فشار قرار دهند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها