آخرین اخبار
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
بازدید:۳۷۹
صد آنلاین | تنش‌ها میان چین و تایوان در روزهای اخیر و در پی ادای سوگند رئیس جدید این منطقه به شدت افزایش یافته است.
کد خبر : ۸۸۱۵۶

به گزارش صد آنلاین ،  وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، به خبرنگاران گفت که حمایت اکثریت کشور‌ها از موضع پکن در مورد مشارکت منطقه تایوان در مجمع جهانی بهداشت (WHA) بار دیگر ثابت می‌کند که «اصل چین واحد» بیانگر خواست جامعه بین‌المللی و روند زمان است و همچنین به‌طور کامل منعکس کننده این موضوع است که اکثر کشور‌ها درباره تایوان موضعی عادی دارند.

 

 

 

 

 

این اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی مطرح می‌شود که پکن رزمایش نظامی دو روزه در اطراف تایوان را به پایان رساند.

ارتش چین در این رزمایش نظامی، حمله با بمب‌افکن‌ها را شبیه‌سازی کرد و سوار شدن به کشتی‌ها را تمرین می‌کرد؛ تمرین‌هایی که تایوان آن‌ها را «تحریکی آشکار» توصیف و محکوم کرد.

شبکه نظامی تلویزیون دولتی چین گزارش داد که این رزمایش پایان یافته است؛ چین توانایی خود را برای «تسخیر قدرت» با حمله موشکی شبیه‌سازی شده به تایوان و تظاهر به بمباران دارایی‌های خارجی آزمایش کرده است.

این رزمایش دو روزه برای تنبیه رئیس‌جمهور جدید تایوان، لای چینگ‌ته، که چین پیش از این وی را «جدایی‌طلب خطرناک» محکوم کرده بود، برگزار شد.

شبکه تلویزیونی دولتی سی‌سی تی‌‎وی اعلام کرد که چین روز جمعه جت‌های جنگنده حامل موشک‌های جنگی به همراه بمب‌افکن‌ها را اعزام کرد.

بمب‌افکن‌ها چندین تشکیلات حمله را در آب‌های شرق تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، ایجاد کردند و حملات شبیه‌سازی شده با هماهنگی کشتی‌های نیروی دریایی ارتش چین انجام شد.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها