آخرین اخبار
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
تنگه و آبشار پیازه  کجاست ؟
بازدید:۳۱۱۵
صد انلاین | آبشارهای لرستان در نوع خود بسیار دیدنی‌اند و هر یک زیبایی مختص به خود را دارند؛ آبشار تنگه پیازه یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این استان است. در مسیر رسیدن به این منطقه می‌توانید از دیدن آبشار و حوضچه های پلکانی تنگ پیازه نهایت لذت را ببرید. تنگه و آبشار پیازه خرم آباد برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوه‌نوردی مقصدی جذاب خواهد بود.
کد خبر : ۸۷۹۳۰

به گزارش صد آنلاین ، در منطقه‌ای سرسبز در استان لرستان بخشی است که با حوضچه‌ها و آبشار زیبایش نظر‌ها را به خود جلب کرده و با طبیعت بکر و دیدنی‌اش چشم‌ها را به مهمانی تلاقی آب و صخره فرا می‌خواند. تنگه پیازه خرم‌آباد منطقه‌ای گردشگری در مسیر جاده الشتر است که در بریدگی زرین چقا، به سمت روستای بسطام، بعد از تنگ حسن و نرسیده به روستای چم تکله قرار دارد. اینجا یکی از جذاب‌ترین مقاصد در سفر به لرستان محسوب می‌شود که نه تنها برای طبیعت‌گرد‌ها و کوهنوردان بلکه برای اکثر گردشگران، منطقه‌ای شگفت‌انگیز با طبیعتی بی‌بدیل است. پوشش سنگ‌های داخل تنگه با گل‌سنگ، شنیدن صدای پرندگان، رنگ سبز طبیعت، سختی صخره‌های مخملی، آب‌وهوای دل‌چسب و مطبوع و مناظر چشم‌نواز از لذت‌هایی است که در سفر به تنگه پیازه از آن بی‌بهره نخواهید ماند.

 

تنگه و آبشار پیازه خرم آباد

 

 

 

 

 

 



همان‌طور که پیش‌تر گفتیم تنگه پیازه در حدود ۲۰ کیلومتری خرم‌آباد، در مسیر جاده شهرستان الشتر و بریدگی منطقه زرین چقا قرار دارد؛ منطقه زرین چقا، یکی از دیدنی‌های لرستان است که هر قسمت آن داستانی برای گفتن دارد. با ادامه این مسیر و گذشتن از دو روستا در طی راه به روستای هزار منی خواهید رسید؛ در قسمت ورودی این روستا سمت چپ دهانه تنگ مشخص است که در میان آن نیز رودخانه‌ای قرار دارد. از سمت راست رودخانه که مسیر پاکوب است با حدود یک تا دو ساعت پیاده‌روی به محل تلاقی دو دشت زیبا و چشم نواز گهواره و تنگه پیازه می‌رسید.

 

 

 



می‌توانید در همین نقطه کمپ برپا کنید و پس از استراحت ادامه مسیر را بروید. از اینجا تا تنگه حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه راه است تا به آبشار و حوضچه‌ها برسید. حوضچه‌های پلکانی این تنگه هر کدام دو تا سه متر عمق دارند و آب‌تنی در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است؛ آبشار این تنگه نیز حدود سه متر ارتفاع دارد. رسیدن به این تنگه نیاز به ۵ کیلومتر پیاده‌روی دارد که بین ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

بهتر است برنامه سفر خود به این تنگه را به دو بخش تقسیم کنید؛ بخش اول تا تلاقی دو دشت باشد و پس از استراحتی کوتاه در این مکان بخش دوم مسیر تا رسیدن به تنگه را طی کنید. فراموش نکنید با کفش مناسب و نیاز‌های ضروری خود عازم شوید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها