آخرین اخبار
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
زیباترین جاده های کردستان؛ میان‌کوه‌های سر به‌ فلک کشیده زاگرس
بازدید:۲۰۱۷۸
صد انلاین | جاده های کردستان از جمله زیباترین جاده های کشور هستند و خود به‌نوعی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر، لذت‌بردن از جاده های زیبا، استراحت در میان راه، عکاسی از طبیعت زیبای جاده‌ها و همچنین پیک‌نیک‌های بین‌راهی است. اگر شما هم به مسیر سفر بیشتر از مقصد آن علاقه دارید، کردستان و جاده های زیبای این استان می‌توانند بهشتی برای شما باشند
کد خبر : ۸۷۶۶۶

 

به گزارش صد آنلاین ،  جاده های کردستان از جمله زیباترین جاده های کشور هستند و خود به‌نوعی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر، لذت‌بردن از جاده های زیبا، استراحت در میان راه، عکاسی از طبیعت زیبای جاده‌ها و همچنین پیک‌نیک‌های بین‌راهی است. اگر شما هم به مسیر سفر بیشتر از مقصد آن علاقه دارید، کردستان و جاده های زیبای این استان می‌توانند بهشتی برای شما باشند

 

زیباترین جاده های کردستان؛ میان‌کوه‌های سر به‌ فلک کشیده زاگرس

جاده نودشه از جمله زیباترین جاده‌های کردستان
یکی از زیباترین و باصفاترین جاده‌های کردستان، جاده نودشه است. این جاده زیبا از شهر پاوه کرمانشاه شروع شده و تا شهر نودشه در کردستان ادامه دارد. از جمله زیباترین شهر‌هایی که جاده نودشه از آن‌ها عبور می‌کند، می‌تواند به شهر مریوان کردستان اشاره کرد. این جاده به‌خودی‌خود یکی از مکان‌های دیدنی کردستان محسوب شده و مسافران بسیاری برای برگزاری پیک‌نیک‌های خانوادگی و گردش در طبیعت هر ساله به این جاده می‌آیند. با شروع فصل بهار و متعادل شدن هوای کردستان، این جاده رنگ و روی بسیار زیبای به خود گرفته و کاملاً سرسبز می‌شود.

یکی از مرتفع‌ترین و سردترین نقاط استان کرمانشاه، یعنی گردنه تته، در این جاده قرار گرفته است. اگر می‌خواهید در فصل زمستان از این جاده عبور کنید، حتماً باید وسایل ایمنی و همچنین زنجیرچرخ همراه خود داشته باشید. جاده نودشه از مکان‌های گردشگری و روستا‌های بسیار زیبایی عبور کرده که می‌توانید در هر کدام از این روستا‌ها استراحت کرده، از طبیعت لذت برده و در نهایت به روستای زیبا و دیدنی نودشه خواهید رسید.

جاده نوسود یکی از شگفت‌انگیزترین جاده‌های کردستان
در ادامه معرفی جاده‌های زیبا و دیدنی کردستان، به یکی دیگر از جاده‌های معروف این استان، یعنی جاده نوسود خواهیم رسید. این جاده زیبا که در فصل بهار طبیعت زیبا، سرسبز و خیره‌کننده‌ای دارد، از شهر پاوه کرمانشاه شروع شده و به شهر نوسود در کردستان می‌رسد. از جمله شهر‌ها و مناطق زیبایی که در سفر خود در این جاده می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، روستای دشه و روستای کمادره است. روستای دشه و کمادره در واقع یکی از روستا‌های کرمانشاه در شهرستان پاوه هستند و اگر ماجراجویی‌های خود را در جاده نوسود از کردستان شروع کنید، از این روستا‌ها بازدید نخواهید کرد.

عبور از این جاده در فصل‌های متعادل سال مانند بهار و تابستان می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات سفر برای تمامی دوستداران طبیعت باشد. اما اگر قصد دارید تا در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان به جاده نوسود بروید، توصیه ما این است که حتماً زنجیرچرخ، مواد خوراکی، لباس‌های گرم و جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. چرا که عبور از این جاده در فصل زمستان می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین توصیه می‌شود که در تاریکی و پیش از طلوع آفتاب سفر خود را در جاده‌های کردستان شروع نکنید.

جاده دشه در لیست بهترین جاده‌های کردستان
یکی دیگر از زیباترین جاده‌های کردستان، جاده دشه است. این جاده از شهر‌های مهمی مانند سنندج، دیواندره، مریوان و دیگر شهر‌ها و روستا‌های کردستان عبور کرده و به همین دلیل هم یکی از مهم‌ترین جاده‌های کردستان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید که در سفر به کردستان هم از زیبایی‌های جاده لذت ببرید و هم از شهر‌های بزرگ و جاذبه‌های گردشگری مهم این استان دیدن کنید، جاده دشه یکی از بهترین جاده‌های ممکن برای شماست.

از جمله مکان‌های دیدنی که در جاده دشه می‌توانید مشاهده کنید طبیعت بکر، جنگل‌های زیبا، کوهستان‌های حیرت‌انگیز، غار‌های تاریخی، روستا‌های بزرگ و کوچک کردستان و بسیاری جاذبه‌های دیگر است. به دلیل اهمیت زیاد این جاده، رفت‌وآمد در آن زیاد بوده و حتی در فصل‌های سردتر سال و بارش برف هم امنیت بیشتری نسبت به برخی دیگر از جاده‌ها دارد. اما بااین‌حال باز هم اکیداً توصیه می‌شود که در فصل‌های سردتر سال، زنجیرچرخ و مواد خوراکی در این جاده فراموش نشود.

زیباترین جاده‌های کردستان، جاده کمادره
یکی دیگر از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاده‌های کردستان، جاده کمادره است. این جاده هم از شهر پاوه کرمانشاه شروع شده و تا روستای کمادره در استان کردستان ادامه دارد. جاده کمادره در مسیر خود از پاوه تا کمادره از روستا‌ها و مناطق مختلفی مانند مریوان، پیرانشهر و بسیاری روستا‌های کوچک و بزرگ دیگر عبور می‌کند. اگر می‌خواهید که برای طبیعت گردی به کردستان بروید، جاده کمادره یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما خواهد بود. چرا که در این جاده می‌توانید برخی از بکرترین مناطق کردستان را مشاهده کنید.

در فصل بهار و تابستان طبیعت اطراف این جاده به شکل خیره‌کننده‌ای درآمده و رنگ‌های زیبا و با طراوتی را به مسافران هدیه می‌دهند. بسیاری از مسافرانی که از این جاده عبور می‌کنند، حتماً در بین راه در این مناطق طبیعی توقف کرده و بساط پیک‌نیک خود را برپا می‌کنند. در زمستان هم می‌توانید در اطراف این جاده توقف کرده و به همراه خانواده یا دوستان خود مشغول برف‌بازی شوید. اما به یاد داشته باشید که این جاده می‌تواند در زمستان خطرناک باشد؛ بنابراین برای حفظ امنیت خود و خانواده خود، به هیچ عنوان زنجیرچرخ و سایر وسایل ایمنی را فراموش نکنید.

جاده هجیج از جمله معروف‌ترین جاده‌های کردستان
یکی از معروف‌ترین جاده‌های کردستان، جاده هجیج است که از مناطق زیبای بسیاری عبور می‌کند. این جاده هم یکی دیگر از جاده‌های کردستان است که از استان کرمانشاه شروع می‌شود. ابتدای این جاده در شهر کرمانشاه بوده و در آخر به اورامانات می‌رسد. به همین دلیل به این جاده، جاده هجیج – اورامانات هم می‌گویند. بسیاری از افرادی که قصد دارند تا از کرمانشاه به کردستان سفر کنند از جاده هجیج سفر می‌کنند.

جاده هجیج از روستا‌های زیبایی عبور می‌کند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها روستای هجیج است. روستای هجیج یکی از معروف‌ترین روستا‌های شهرستان پاوه بوده ساختاری شبیه به روستای ماسوله دارد. در مسیر این جاده غذاخوری و امکانات بسیاری برای مسافران وجود دارد. فراموش نشود که این جاده هم مانند سایر جاده‌های کردستان در زمستان پوشیده از برف می‌شود و گذر از آن کمی از خطرناک است؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید بدون بررسی هواشناسی و داشتن زنجیرچرخ در زمستان از این جاده عبور کنید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها