آخرین اخبار
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
آبشار شیرآباد نگینی در دل جنگل‌های شمال، بهشتی برای طبیعت‌گردان
بازدید:۶۷۸
صد آنلاین | آبشار شیرآباد واقع در پارک جنگلی شیرآباد، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان است. این آبشار، در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و میان شهر‌های علی آباد کتول و آزادشهر قرار گرفته است. همچنین فاصله این آبشار تا جنوب شهر خان ببین، حدود ۷ کیلومتر است.
کد خبر : ۸۷۶۶۵

به گزارش صد آنلاین ، آبشار شیرآباد واقع در پارک جنگلی شیرآباد، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان است. این آبشار، در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و میان شهر‌های علی آباد کتول و آزادشهر قرار گرفته است. همچنین فاصله این آبشار تا جنوب شهر خان ببین، حدود ۷ کیلومتر است.

 

 

 

 

آبشار شیرآباد نگینی در دل جنگل‌های شمال، بهشتی برای طبیعت‌گردان

 

 

 



این آبشار، از مجموعه ۱۲ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده، که تنها ۷ آبشار آن معروف هستند و یه همین دلیل به آن هفت آبشار شیرآباد نیز گفته می‌شود. اولین آبشار از انتهای پارک جنگلی در ۲ کیلومتری روستای شیرآباد آغاز شده و از سطح دریا حدود ۳۰۸ متر ارتفاع دارد. لازم به ذکر است، که ارتفاع آبشار هفتم به ۳۸۵ متر می‌رسد.

نام آبشار‌های این منطقه، بر اساس ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری آن‌ها مشخص می‌شود؛ به طور مثال، عروس، پنهان و دوقلو برخی از نام‌های متعلق به این آبشار‌ها هستند. بهتر است بدانید، ارتفاع آبشار اول ۲۵ متر، آبشار دوم ۱۲ متر و ارتفاع بلندترین آن‌ها به ۳۵ متر می‌رسد. همچنین عمق حوضچه‌های آبشار شیرآباد، معادل ۱۰، ۴۰ و ۸۰ متر تخمین زده شده است.

پوشش گیاهی و جانوری آبشار شیرآباد
آبشار شیرآباد، به دلیل قرارگرفتن در میان جنگل‌های بی‌نظیر هیرکانی، دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری خاص و شگفت‌انگیز است. این منطقه از اهمیت زیست‌محیطی بالایی برخوردار بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ بقا و تعادل محیط‌زیست دارد.

درختان ممرز، افرا، انجیلی، توسکا، همیشه‌بهار، داردوست، خزه، سرخس و قارچ‌های رنگارنگ از زیباترین و کمیاب‌ترین گونه‌های گیاهی این منطقه هستند. همچنین شما می‌توانید انواع گل‌های وحشی، گیاهان دارویی، بوته‌ها و درختچه‌ها را در اطراف آبشار شیرآباد مشاهده نمایید.


علاوه بر بافت گیاهی بی‌نظیر جنگل‌های هیرکانی، انواع گونه‌های جانوری حیات وحش نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. از پستانداران این منطقه می‌توان به مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشی، گربه جنگلی، گرگ، شغال، روباه، خرگوش، تشی، راسو و سنجاب اشاره نمود. همچنین سایر گونه‌های جانوری اطراف آبشار از قبیل پرندگان، خزندگان و دوزیستان عبارت‌اند از: قرقاول، کبک، بلبل، سار، کلاغ، فاخته، شاهین، عقاب، جغد، مار، مارمولک، لاک‌پشت، قورباغه و وزغ.

تفریحات آبشار شیرآباد
علاوه بر لذت‌بردن از طبیعت بکر جنگل‌های هیرکانی و آب‌وهوای بی‌نظیر و مطبوع آن، انواع امکانات تفریحی در اطراف آبشار وجود دارد که افراد می‌توانند در کنار خانواده و دوستان اوقات خوشی را سپری نمایند. همچنین لازم به ذکر است که در اطراف آبشار امکانات رفاهی از قبیل پارکینگ، نمازخانه، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی، برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است و افراد می‌توانند از آلاچیق، پل‌ها و پله‌های چوبی برای بالارفتن و استراحت استفاده نمایند. برخی از تفریحات ممکن در اطراف آبشار شیرآباد نیز عبارت‌اند از:

عکاسی
جنگل نوردی.
غارنوردی.
شنا و آب تنی.
پیک‌نیک.
جاذبه‌های دیدنی اطراف آبشار شیرآباد
علاوه بر طبیعت بکر و زیبایی‌های بی‌نظیر آبشار شیرآباد، در اطراف این آبشار، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعددی نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند در کنار بازدید از آبشار شیرآباد، از هر یک از این اماکن مهم طبیعی دیدن کنند.


اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها