آخرین اخبار
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
برج پیر شهریار، برج اسرارآمیز در کجا قرار دارد؟
بازدید:۱۵۵
صد آنلاین | برای دقایقی فکرخود را از تمامی موضوعات به دور کنید و با ما به تماشای این دو اثر زیبای تاریخی بپردازید. برج پیر شهریار را میتوانید در درختان سر به فلک کشیده استان مازندران، روستای لمرز، دهستان راستوپی در مسیر روستا‌های ییلاقی پل سفید و ساری با آب و هوایی دلپذیر پیدا کنید.
کد خبر : ۸۷۲۲۳

به گزارش صد آنلاین، برای دقایقی فکرخود را از تمامی موضوعات به دور کنید و با ما به تماشای این دو اثر زیبای تاریخی بپردازید. برج پیر شهریار را میتوانید در درختان سر به فلک کشیده استان مازندران، روستای لمرز، دهستان راستوپی در مسیر روستا‌های ییلاقی پل سفید و ساری با آب و هوایی دلپذیر پیدا کنید. برجی که خود را به شکل مدور با بامی شبیه کله قند در آورده و با لباسی از آجر و گچ، زیبایی خود را به رخ همگان میکشد. کهن بودن این برج را میتوانید از قطر دیواره‌های آن بیابید که در حدود ۲.۳۵ متر است. حتی قطر ۷۰ سانتی متری قسمت‌های آجری این بنا، از قدمت آن صحبت میکند که به قرن ۵ هجری قمری بر میگردد.

 

 

برج پیر شهریار، برج اسرارآمیز در کجا قرار دارد؟

 

 

 



برج پیر شهریار اسرار زیادی را در دل خود جای داده است که از آن بی خبریم مانند وجود یک درب و صندوقچه قدیمی که امروزه آن‌ها را در برج نمیبینید. اما باستان شناسان به محض فهمیدن این موضوع تلاش‌های زیادی را برای پی بردن به واقعیت آن انجام دادند. بالاخره با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر آنان در دهه ۶۰ توانستند یک تکه از چوب صندوق را کشف کنند. با بررسی‌های صورت گرفته بر این تکه، مشخص شد این صندوق باستانی در عهد درویش صالح زاهد عابد، دوره‌ی محمد شهریار ساخته شده و نوشته‌های روی آن توسط دستان هنرمند درویش علی خرومه زاهد حکاکی شده است.



نگاهی به روستای لمرز:
قبل از اینکه درباره قلعه کوتول شاه صحبت کنیم بیایید نگاهی به طبیعت بکر و زیبای روستای لمرز که برج پیر شهریار هم در آن واقع شده، بیندازیم. این طبیعت فوق العاده، مناسب کسانی است که به دنبال طبیعت گردی و جنگل نوردی هستند. با رفتن به سمت شمال این روستا ب همراه لذت بردن از دیدنی‌های اطراف آن، به دشتی بدون پوشش جنگلی میرسید که دورتادور آن را جنگل فرا گرفته است و قسمتی از دامنه‌ی جنوبی قله الوات را در برمیگیرد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
پدافند مرکز تهران فعال شلیک کرد | ویدئو