آخرین اخبار
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
بازدید:۴۳۲
صد انلاین | دولت استرالیا در اقدامی جدید پنج فرد ایرانی و سه نهاد را به دلیل حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه به اسرائیل در فهرست سیاه قرار داد.
کد خبر : ۸۶۲۳۲

به گزارش صد آنلاین ، دولت استرالیا در حالی تاکنون ۹۰ فرد و ۱۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده که در اقدامی جدید پنج فرد ایرانی و سه نهاد را به دلیل حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه به اسرائیل در فهرست سیاه قرار داد.

 

 

 

 

 

 

براساس این گزارش، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، امیرحاتمی وزیر سابق دفاع، مهدی گوگردچیان مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا مقامات ارشد تحریم شده هستند.

تحریم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دلیل آن را توقیف یک کشتی غیرنظامی مرتبط با اسرائیل (با پرچم پرتغال) در آب‌های بین المللی در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ اعلام کرد و خواستار «آزادی فوری کشتی و خدمه آن» شد. استرالیا تا به امروز با اعلام تحریم

ولت استرالیا در واکنش به حمله موشکی و پهپادی «بی‌سابقه» ایران به اسرائیل در ماه آوریل و «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه» تحریم‌های هدفمندی را علیه پنج فرد ایرانی و سه نهاد دیگر از جمله سپاه پاسداران اعمال می‌کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه استرالیا، سپاه پاسداران تهدیدی برای امنیت بین المللی و مردم معرفی و در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها