آخرین اخبار
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
بازدید:۲۱۸
صد انلاین | یک منبع سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به اسپوتنیک گفت که این سازمان معتقد است ارمنستان همچنان عضو این سازمان است و تعاملاتی با آن وجود دارد، هرچند نه به طور کامل.
کد خبر : ۸۵۴۸۶

 

به گزارش صد انلاین ، پیش از این، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرده بود که این جمهوری از پیوستن به تصمیم «در مورد بودجه ۲۰۲۴ سازمان پیمان امنیت جمعی» و مشارکت در تأمین مالی فعالیت‌های این سازمان که در این تصمیم تصریح شده است، خودداری می‌کند.

 

 

 

 

 

 

در همین حال یک منبع در پیمان امنیت جمعی گفت: در درک ما و درک آنها، آنها عضو سازمان ما باقی می‌مانند. آنها نوعی تعامل با شورای دائمی در سطح مربوطه دارند. نماینده دائمی منصوب شده توسط نخست وزیر [ارمنستان] وجود ندارد، اما یک کارمند وجود دارد که شرکت می‌کند، بنابراین تبادل اطلاعات وجود دارد، یعنی کار در حال انجام است، اما نه به طور کامل.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در فوریه ۲۰۲۴ گفت که ایروان مشارکت خود در سازمان پیمان امنیت جمعی را متوقف کرده است. در ماه مارس، پاشینیان گفت که ارمنستان از CSTO خارج می‌شود اگر این سازمان به سؤالات مطرح شده توسط ایروان در مورد قلمرو مستقل این کشور پاسخ ندهد.

پیش از این، طرف ارمنی شرکت در رویدادهای CSTO را متوقف کرد. این منبع گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی از تعلیق بودجه این سازمان توسط ارمنستان آگاه است.

اقدامات ارمنستان پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور از «عدم حمایت روسیه» از خود در درگیری با جمهوری آذربایجان گلایه‌مند است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها