آخرین اخبار
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
بازدید:۲۵۲
صد انلاین | رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی ۳۰ ساله که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی مبلغ ۴ میلیارد ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر : ۸۵۴۸۳

به گزارش صد انلاین ، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، اظهار داشت: مردی ۲۷ ساله به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت پس از ثبت آگهی فروش گوشی موبایل در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال، فردی با من تماس و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی نمود که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خودم و جعلی بودن رسید شدم، که رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

 

 

 

 

 



وی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالا‌ی درج شده در سایت آگهی محور به درب منزل شهروندان مراجعه می‌کرده و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آنان بوده کالا را تحویل و محل را ترک می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه و پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی از ۱۰ نفر اعتراف کرد.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال نمایند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها